Coop: ahvatlevatel juttudel «enneolematutest» soodustustest pole sageli mingisugust alust

PM Majandus
Copy
Elva Arbimäe Coop. Pilt on illustreeriv.
Elva Arbimäe Coop. Pilt on illustreeriv. Foto: Erakogu

Sooduskampaaniad on toidukaubanduse loomulik osa, mis aitab tootjal saada mingi ajavahemiku sees oma kaubale rohkem tähelepanu. Kauplustele toovad kampaaniad rohkem kliente. Viimasel ajal on aga mitmed välisketid lubanud inimestele enneolematuid soodustusi, kuid sel pole tegelikult sisulist alust, kirjutab Coop Eesti ostudirektor Oliver Rist.

Tegemist on samasuguste kampaaniatega, nagu need on olnud juba viimased viis kuni kümme aastat, erinedes ainult selle poolest, et ühel ketil on nädalased kampaaniad, teisel kuised, kolmas lubab mitmeks kuuks jne.

Vahe seisneb selles, kui tihti keegi kampaanias olevaid tooteid uuendab. 20% soodushind on keskmises kampaanias isegi tagasihoidlik, enamasti jääbki see protsent 20-40% vahele ning loomulikult on selle kõrgemas otsas pigem üksikud tooted. Kuid nende üksikute toodete põhjal valmivad uudised, mida laiendatakse sõnades sadadele toodetele. Hiljuti teatas üks jaekett, et vähendab hulga toidukaupade hindu kuni 40 protsenti, ja tõi näiteks piima, mille tavahinda näidati mitukümmend protsenti kallimana, et reklaamida soodushinda, mis oli tegelikult samal tasemel teiste poodide hindadega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles