Muusikafirma Universal muudab majandusmudelit

Copy
Universal Music Groupi logo.
Universal Music Groupi logo. Foto: Arnd Wiegmann

Maailma suurim muusikafirma Universal, mille kataloogis on artiste Taylor Swiftist kuni The Beatlesini, teatas kolmapäeval, et muudab artistide tasustamise süsteemi voogedastuse puhul.

Koostöös Prantsuse rakendusega Deezer algatatakse artistikeskne suund, millega hakkavad professionaalsed muusikud mittemuusikavoogude (non-music streams) arvel rohkem raha saama.

Voogedastusplatvormid nagu Spotify ja Apple Music on viimase kümnendi jooksul muusikamüügile tublisti hoogu andnud, aga plaadifirmad nagu Universal väidavad juba ammu, et artistid ei saa väärilist tasu, sest palju tähelepanu ja raha läheb tehisaru loodud lugudele või nn valge müra träkkidele.

Nüüd on Deezer lubanud kahekordistada professionaalsete muusikute tasu. Nende hulka kuuluvad artistid, keda on kuu aja jooksul striiminud vähemalt 500 ainulaadset kasutajat vähemalt 1000 korral.

«See on kõige ambitsioonikam majandusmudeli muutus muusikastriimimise loomisest saadik,» ütles Deezeri juht Jeronimo Folgueira.

Prantsuse äpp, mille on üle viie miljoni kasutaja, lubab mittemuusika audiostriimid «käibelt kõrvaldada», asendades need oma sisuga.

«Igaühele peaks olema ilmselge, et vihma või pesumasina hääl ei ole sama väärtuslik kui sinu lemmikarstisti laul HiFi-s striimituna,» ütles Folgueira.

Skeem pannakse tööle Prantsusmaal aasta viimases kvartalis.

Deezer oli pakkunud välja ümberkorralduse, millega väiksemate artistide osa kasutajate rahast olnuks suurem, kuid kolmapäeval lepiti Universaliga kokku kompromissis.

«Artistikeskse mudeli eesmärk on kahandada dünaamikat, milles peitub oht uputada muusika müramerre ja tagada parem toetus ja tasu artistidele kõigil karjäärietappidel, olgu neil siis 1000 või 100 000 või 100 miljonit fänni,» ütles Universali digijuht Michael Nash.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles