Ostjaid tuleb toidupoodi meelitada suurte ja pidevate allahindlustega (1)

Erkki Erilaid
Copy
Toidupood. Pilt on illustratiivne.
Toidupood. Pilt on illustratiivne. Foto: Elmo Riig

Kaubanduse maht on kahanenud juba pikemat aega, mistõttu aeglustus toiduainete hinna tõus suvel märkimisväärselt. Kui tavahinnad poodides veel alanema ei kipu, siis kampaaniate rohkus ja sügavus võimaldab soetada toitu siiski varasemast soodsamalt.

Sel neljapäeval avaldab statistikaamet, kuhu liikusid toiduainete hinnad augustis. Juulis kujundasid ameti kinnitusel hindu just allahindluskampaaniad, tänu millele aeglustus aastane toidu kallinemine 16,4 protsendini – juunis oli lsee veel 19,5 protsenti.

Euroalal kallines toit augustis kiirhinnangu kohaselt aastavõrdluses 9,8 protsenti, viimati nägime niivõrd aeglast kasvu mullu mais. Seega võib eeldada, et toidu hinna tõus aastavõrdluses pidurdub ka Eestis.

Konjunktuuriinstituudi augusti andmed samas näitavad, et viimastel kuudel pole toiduainete hinnad oluliselt muutunud, kuid aastane kallinemine on enamiku toiduainete puhul väga suur. Kõige enam on aastaga kerkinud sibula, porgandi, leiva, saia ja suhkru hind, sibul on seejuures lausa kaks korda kallim kui aasta tagasi. Samas langes augustis mitme köögivilja hind võrreldes juuliga märgatavalt ning veidi odavnesid ka piimatooted.

Kui poeketid kinnitavad justkui ühest suust, et piimatooted on märkimisväärselt odavnenud, siis konjunktuuriinstituut, mis võtab arvesse tavalisi, mitte kampaaniahindu, seda väidet ei kinnita.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles