Veebiväljaanne The Insider teatas juuli lõpus, et raskete lennuõnnetuste arv Venemaa territooriumil on pärast 2022. aasta keskpaika kiiresti kasvanud. Ajakirja küsitletud ekspertide sõnul on õnnetuste algpõhjused sarnased: «Venemaa vähene ettevalmistus sanktsioonide mõjudeks, samuti puudused Aafrikast, Indiast ja teistest «sõbralikest riikidest» ostetud sertifitseerimata varuosade kvaliteedi kontrollis.»
Aeroflot kulutas eelmisel aastal varasemaga võrreldes vaid viiendiku rahast oma lennukipargi ja mootorite hooldusele ja remondile, vahendas The Moscow Times. Vähemalt 25 masinat on tulnud juba varuosadeks lahti võtta.
Ilma piduriteta lennukid
Eriti kurioosne oli augusti esimesel poolel avaldatud uudis, millest selgus, et Aerofloti lennukitel on pidurid välja lülitatud. Kuna Venemaal on raskusi Airbusi ja Boeingu lennukite kulunud pidurite asendamisega, andis lennufirma oma pilootidele korralduse osa pidureid üldse välja lülitada. Maandumisel kasutati kiiruse mahavõtmiseks seetõttu peamiselt mootorite nn reeversid ehk reaktiivpidureid, mis pööravad lennuki aeglustamiseks tõukejõudu vastassuunda.
Aeroflot saatis pilootidele märgukirja, mis lekkis meediaväljaandele Aviatorštšina. Pilootidele saadetud memos hoiatati muuhulgas: «Lennuk kipub pöörama küljele, kus pidurid on deaktiveeritud. Pöörake eriti tähelepanu külgtuules märjale rajale maandudes!!! Piirangud raja laiusele. Maandumisraja piiri ületamise oht!!!»
Sanktsioonidest möödahiilimiseks saadavad Venemaa lennufirmad oma lennukid Iraani hooldus- ja remonditöödele. Iraan on aastakümneid olnud lääne sanktsioonide all ning neil on pikaajaline kogemus vaatamata piirangutele lääneriikides toodetud lennukite õhus hoidmisel.
Ajakirja Aviation Week allikate sõnul on Venemaa saanud lääne reisilennukite varuosi ka Türgist ja Kagu-Aasiast. Suurte komponentide, näiteks mootorite hankimine, on aga muutunud järjest keerulisemaks.
Tänavu on Aeroflot ja teised Venemaa lennufirmad siiski leidnud viisid, kuidas sanktsioonidest mööda hiilida. Veebiväljaande Verstka kirjutas tollistatistikale viidates, et Vene lennufirmadel Aeroflotil, Pobedal ja Rossijal õnnestus Hiinas ja Araabia Ühendemiraatides tegutsevate ettevõtete abiga importida esimesel poolaastal varuosi vähemalt 171 miljoni dollari väärtuses. Nii saavad Venemaa turistid jätkuvalt lennata muuhulgas Türki, Araabia Ühendemiraatidesse, Taisse, Egiptusesse ja Maldiividele.