BMW loodab uue elektrilise ideeautoga Hiina tootjatele tulevikus koha kätte näidata

Erkki Erilaid
Copy
BMW juht Oliver Zipse esitles Münchenis laupäeval uut ideeautot Neue Klasse.
BMW juht Oliver Zipse esitles Münchenis laupäeval uut ideeautot Neue Klasse. Foto: Tobias Schwarz

Saksa autotootja BMW tutvustas laupäeval esmakordselt palavalt oodatud elektrimootoriga ideeautot, rõhutades et nende Vision Neue Klasse tähistab elektriautode turu jaoks uue ajastu koidikut.

BMW uus disainikontseptsioon on ettevõtte tegevjuhi Oliver Zipse sõnul aluseks brändi järgmise põlvkonna elektrisõidukitele. Esimesed Neue Klasse ehk uue klassi platvormil põhinevad elektrisõidukid jõuavad tootmisse siiski alles 2025. aastal.

«Vision Neue Klasse'iga toome turule kõik uuenduslikud jõud, mis on nii elektriajamite kui digitaalsel poolel BMW-l välja käija, loomulikult tehakse auto sobivaks ka ringlustööstuse jaoks,» ütles BMW tegevjuht Oliver Zipse CNBC-le.

BMW uus elektrisõidukite valik kasutab kuuenda põlvkonna akuelemente, mis ettevõtte teatel parandavad laadimiskiirust ja aku mahutavust kuni 30%. Nende meetmete tulemusena suureneb BMW teatel sõiduki sõiduraadius kuni veerandi võrra. Zipse prognoosis, et elektrisõidukid moodustavad 2023. aasta lõpuks 15 protsenti autotootja ülemaailmsest müügist ning müük kasvab jõudsalt ka järgmistel aastatel.

Vision Neue Klasse’i avalik debüüt peaks toimuma lähipäevil Münchenis, kus asub ka BMW peakorter, toimuval maailma ühel suurimal autonäitusel.

Vision Neue Klasse interjöör.
Vision Neue Klasse interjöör. Foto: Tobias Schwarz

Küsimusele Hiina elektrisõidukite suurtootjate kohaloleku kohta Müncheni messil ja selle kohta, kas ta on mures Hiina ekspordi mõju pärast BMW äritegevusele, vastas Zipse: «Ei, me ei karda üldse. Ma arvan, et see, kui ameeriklased, eurooplased ja nüüd ka hiinlased on kohal, on väga põnev. See suurendab ainult konkurentsi ja kiirendab innovatsiooni.»

Augusti alguses teatas BMW, et eeldab, et tarneahela probleemidest ja kõrgest inflatsioonist tulenevad väljakutsed püsivad ka järgmistel kuudel. Sellegipoolest tõstis ettevõte oma autotööstuse segmendi intressi- ja maksueelse kasumimarginaali ootusi. BMW aktsia on aasta algusest umbes 13% tõusnud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles