Tuntud joogitootja sattus põlu alla, sest toetab jätkuvalt Venemaa sõjategevust

Erkki Erilaid
Copy
Pepsi.
Pepsi. Foto: Meelis Meilbaum

Ukraina lisas maailma ühe suurema karastusjookide tootja Pepsico reedel «sõjasponsorite» nimekirja, kuhu kuuluvad ettevõtted, kes väidetavalt toetavad Venemaa sõjamajandust. Lennufirma SAS eemaldas juba ettevõtte tooted müügilt.

Norra telefirma TV2 teatas laupäeval, et Scandinavian Airlines (SAS) otsustas Pepsico tooted lennujaama ooteruumidest koheselt eemaldada.

Varsti pärast Venemaa alustatud täiemahulist sõda Ukrainasse teatas Pepsico, et lõpetab tootmise Venemaal. Seda aga ei tehtud, vaid joogitootja hoopis neljakordistas eelmisel aastal oma kasumi Venemaal, samuti kasvas nende Venemaa tegevuste osakaal kontserni käibes neljalt protsendilt viiele. Pepsicol on Venemaal 19 tehast, kus töötab umbes 20 000 töötajat.

2022. aasta märtsis teatas ettevõte, et lõpetab Venemaa alustatud agressioonisõja tõttu riigis tootmise ja oma toodete reklaami. Sama aasta augustis aga alustas ettevõte agressorriigis taas karastusjookide 7up ja Mirinda tootmist, kuid uute nimede Evervess ja Frustyle all. Märtsis alustas ettevõte ka Pepsi tootmist uute kaubamärkide all, kirjutas Helsingin Sanomat.

«Sõjasponsorite» nimekirja koostavad teiste hulgas Ukraina välisministeerium ja riigi korruptsioonivastane agentuur NACP. Nende väitel on Pepsico tooteid leitud ka Vene sõdurite suupistepakkidest.

Nimekirjas on veel mitmeid rahvusvahelisi toomishiiglasi. Teiste seas näiteks tarbekaupade tootja Unilever, kondiitrifirma Mars ja Marabou šokolaadi valmistajana tuntud Mondelez.

Nii Mars kui Mondelez teenisid eelmisel aastal Venemaal suuri kasumeid. Juunis teatasid SAS, Rootsi jalgpallikoondis, lennufirma Norwegian ja Rootsi riigile kuuluv raudteefirma SJ Marabou šokolaadibrändi boikotist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles