Kalev Spa jõudis kahjumist kasumisse, kuid soomlaste külastavus pole taastunud

BNS
Copy
Kalev SPA.
Kalev SPA. Foto: Eero Vabamägi / Scanpix

Kalev Spad haldava OÜ Kalevi Veekeskus müügitulu kasvas möödunud aastal 2,2 korda 6 miljoni euroni ning samal ajal pöördus ettevõte tunamullusest 766 000-eurosest kahjumist 129 600 euroga kasumisse.

Kalevi Veekeskuse põhitegevusala on hotelliteenuse osutamine, mis moodustas mullu 45 protsenti kogu ettevõtte käibest, kasvades aastaga 143,6 protsenti 2,7 miljoni euroni. Lisaks pakub ettevõte heaoluteenuseid – spaa, vee- ja spordikeskuse, ilu-, restoraniteenuseid ning konverentsiteenuseid.

2023. aastal oli hotelli täituvuse protsent 74,98 ning toa keskmine hind 80,28 eurot. Müüdud tuba-ööpäevade arvuks tuli eelmisel aastal 32 728, voodi-ööpäevade arvuks 66 683, millest lapsi oli 12 257. Juhtkonna sõnul õnnestus suvekuudel, alates juulist, hotellil hästi müüa majutust tänu interneti müügiplatvormidele, Soome laevafirmadele ja otsemüükidele.

Soome seeniorid pole tagasi tulnud

Samas nenditakse, et Soome seenioride reisimine paketiga ja pikemaks perioodiks ei ole taastunud. «Varem olid need kliendid oluline segment, kes tulid protseduure ja söögikordi sisaldava reisipaketiga läbi Soome reisibüroode. Tegemist on tänuväärse sihtrühmaga eelkõige seetõttu, et nad tarbivad ettetellitud teenuseid, mis annab meile võimaluse töögraafikuid planeerida ja kuna nad on pikemalt majas, siis jõuavad ajaliselt teenuseid tarbida ning toovad hotellile tulu koos lisateenustega. Arvatakse, et selle segmendi taastumine võtab veel paar-kolm aastat,» kirjeldas juhtkond, lisades, et põlvkonna vahetudes võib rühmas ja bussiga reisimine hakkada taanduma.

Juhtkond toob välja ka selle, et internetitellimused on tõusuteel ja see ei ole nende hinnangul hea trend, kuna tõstab vahendustasude näol hotelli kulu iga müüdud toa kohta. «Mõned suuremad interneti müügikanalid on haaranud kogu maailma hotellide broneerimise võrgustiku ning hotelli enda kodulehed ei suuda nende müügirobotite vastu võidelda. Kui oma kodulehelt tulnud broneerigu pealt maksab hotell alla 5 protsenti komisjonitasu, siis vahendajate kaudu juba peaaegu 20 protsenti. Need kulud on aasta-aastalt kasvanud, samas ei ole iseseisval hotellil, millel pole hotelliketi müügi- ja broneerimistuge, võimalik ka ilma Booking.com, Expedia, Google'ita hakkama saada,» möönis juhtkond.

Kui enne COVID-19 perioodi oli hotelli külastanud eestlaste osakaal 9 protsenti, siis 2022. aastal juba 22 protsenti. Vaatamata kohaliku turisti osakaalu kasvule, ei saa Tallinnas asuv spaahotell juhtkonnas sõnul siiski ainult kohaliku turu peale loota.

Töötajaid palgati juurde

Ettevõttes töötas möödunud aastal 76 inimest, kelle palgakulu oli 1,7 miljonit eurot. Aasta varem oli 66 töötaja palgakulu kokku 1,1 miljonit eurot. «Ettevõtte juhtkond tunneb palgasurvet teatud spetsialistide ametikohtadelt ja sisendihindade tõusu tarnijatelt, peale energiakulude kasvavad ka muud kaud- ja otsekulud, nii materjalid, toorained kui teenused. Seda arvestades on oluline tõsta võimalusel müügihindu, kuid säilitada samas konkurentsivõime,» kirjutas juhtkond, lisades, et 2025. aastast tõusva käibemaksu tõttu on vaja hindu järk-järgult tõstma hakata.

OÜ Kalevi Veekeskus tegelikud kasusaajad on Jaan Manitski ja Aleksander Tammert.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles