Päevatoimetaja:
Sander Silm

Eesti Posti kahjum suurenes veelgi

Copy
Tartu Kvartali keskuses asuv Omniva teeninduspunkt.
Tartu Kvartali keskuses asuv Omniva teeninduspunkt. Foto: Sille Annuk / Scanpix

Omniva kaubamärki kasutava riikliku logistikafirma Eesti Posti tänavuse aasta esimese kuue kuu puhaskahjum süvenes mulluselt 237 000 eurolt 516 000 euroni.

Ettevõtte juhtkonna sõnul mõjutas puhaskahjumit oluliselt teises kvartalis makstud dividendidelt tasutud tulumaksukulu. 6,4 miljoni euro suuruse dividendiga kaasnes 1,4 miljoni euro suurune tulumaks, selgub ettevõtte vahearuandest.

Eesti Posti esimese poolaasta müügitulu kasvas 5,1 protsenti 63,3 miljoni euroni. Kuue kuu äritulud kokku olid 64,4 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1,8 protsenti. Ärituludest 1,6 protsenti moodustasid muud tulud ning saadud toetused.

Enim, 11 protsenti, kasvasid pakiteenuste tulud. Postiteenuste tulude kasv oli kaks protsenti ning rahvusvahelise transiidi teenused kasvasid 11 protsenti. Seoses maksekeskuse müügiga vähenesid kontserni digitaalsete teenuste tulud 56 protsenti. Muud äritulud vähenesid 1,9 miljoni euro võrra ning seda suures osas kojukande maapiirkonna kahjumi katmise riigipoolse dotatsiooni vähenemise tõttu.

Kontserni ärikulud kasvasid 2023. aasta esimesel poolaastal viis protsenti 63,4 miljoni euroni, tööjõukulud moodustasid sealjuures ärikuludest 29,3 miljonit eurot, kasvades seitse protsenti. Eesti Post teenis 2023. aasta esimesel poolaastal 978 000 eurot ärikasumit, 2022. aastal teeniti kuue kuuga 693 000 eurot ärikasumit.

Esimesel poolaastal toimetas Omniva Baltikumis kätte üle 15 miljoni paki, mida oli 10 protsenti rohkem kui aasta tagasi. Pakiteenuste tulud ning kätte toimetatud pakkide mahud on kasvanud võrreldes eelmise aastaga kõigis kolmes riigis.

Omniva kontserni kuuluvad emaettevõttena AS Eesti Post ning tütarettevõtetena Eestis Finbite OÜ ja Omniva OÜ, Leedus asuvad tütarettevõte UAB Omniva LT ja tema tütarettevõte UAB Omniva LT Sorting ning Lätis Omniva SIA.

Märksõnad

Tagasi üles