Rimi tegevjuht: pikalt langustrendis olnud müük hakkab taastuma

BNS
Copy
Rimi pood.
Rimi pood. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja / Scanpix

Suuremate jaemüügikettide, Coopi, Rimi ja Selveri esindajate sõnul on jaemüügis näha tasapisi mahtude taastumist ning aasta lõpu poole loodetakse näha juba ka kasvu.

Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Rainer Rohtla sõnul ei ketil võimalik tänavu juulis kasvust väga rääkida, kuna ilmad, mis jaemüüki suvel oluliselt mõjutavad, jäid möödunud aastale alla. «Kuna Coopil on hulk kaupluseid ka paljudes sellistes Eesti väiksemates piirkondades, kus inimesed käivad suvel puhkamas, siis ilma faktor annab meil kindlasti keskmisest rohkem tunda,» ütles Rohtla BNSile. Eelkõige mõjutab suveilm traditsiooniliste suvehittide müüki, nagu jäätised, karastusjoogid ja veed.

«Sesoonsusest sõltumata on üldiselt mahtude vähenemine ikkagi taandunud ning olukord suures pildis normaliseerub. Usun, et mahud jõuavad eelneva aasta tasemele juba selle aasta lõpuks või uue alguseks ning järgmiseks aastaks ennustatakse juba eratarbimises 1,7-protsendist kasvu. Suure tõenäosusega kajastub see ka toidu- ja esmatarbekaupade müügis,» loodab ta.

«Müügimahtude suurimaid mõjutajaid, hinnatõus, on aeglustunud ning paljudes tooterühmades näeme ja ootame tegelikult ka hinnalangust.»

Rimi Eesti tegevjuht Vaido Padumäe nentis, et aasta esimeses pooles oli eratarbimine tagasihoidlik. «Müügimahud, mis on rohkem kui aasta olnud langustrendis, tänaseks siiski taastuvad ning loodame aasta lõpu poole näha juba kasvu. Loodetavasti toetab seda ka üldine majanduslik olukord Eestis,» lisas ta siiski.

«Müügimahtude suurimaid mõjutajaid, hinnatõus, on aeglustunud ning paljudes tooterühmades näeme ja ootame tegelikult ka hinnalangust. Hinnad on tulnud allapoole piimatoode, rasvade, teraviljatoodete, õlide ja punase kala kategooriates,» tõi Padumäe välja.

«Oleme mõõdukalt optimistlikud ning teeme kõik endast oleneva, et pakkuda taskukohaseid hindu iga päev ja läbi selle pöörata ka meie müügimahud tõusu suunas. Kindlasti tuleb aga siin meeles pidada, et aasta alguse käibemaksu tõus pikemas plaanis hinnalangusele kaasa ei aita,» lisas ta.

Selver: värske toidukauba hinnatõus aeglustub

Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson selgitas, et juulikuu rahalist ja mahulist kasvu aeglustas eelmisest aastast tagasihoidlikum jäätiste ja jookide müük. «Värsketes toidukaupades, kus hinnatõus on aeglustunud, on mahulised kasvud hakanud ka taastuma. Näiteks oluliselt odavnenud värsket kala osteti Selveri kauplustest mahuliselt ligikaudu 15 protsenti rohkem. August kordab suurel määral juuli mustreid,» ütles ta BNSile.

Ta tõi välja, et juulis aeglustus toidukaupade kallinemine 16,4 protsendi tasemele ning järgnevatel kuudel aeglustub see oodatavalt veelgi. Aasta viimaseks kvartaliks ennustatakse toidukaupade hinnakasvu tuntavalt alla 10 protsendi ja toidukaupade mahulise müügi kasvule pöördumist.

«Ehk on põhjust olla optimistlik, ootame aasta lõpukuudeks nõudluse stabiliseerumist ning mõõdukat rahalise ja mahulise käibe kasvu,» võttis Anderson kokku.

Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu juulis 893 miljonit eurot ja võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügitulu püsivhindades üheksa protsenti. Juuniga võrreldes jäi juulis jaekaubandusettevõtete müügitulu samale tasemele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles