Seni said kasutajad nende paiknemise ja kasutamisega harjuda, kuid nüüd muutuvad need kohustuslikuks, teatab Tallinna linnavalitsus.
Abilinnapea Vladimir Svet märkis, et tänavatele peavad kõik ära mahtuma ning eelkõige tuleb arvestada jalakäijaga. «Üheskoos ettevõtetega saame leida lahendused, kuidas tagada jalakäijate ohutu liikumine. Hooletult pargitud tõukerattad on eriti suureks mureks vaegliikujatele, eakatele ja vankritega lapsevanematele. Selle suve kogemus näitas, et inimesed kasutavad meelsasti tõukerataste jaoks eraldatud parkimisalasid ning uuendusega ollakse üldjoontes rahul. Kindlasti tasub sellise parkimiskorraldusega jätkata ka edaspidi. Usun, et üheskoos saame tõsta kõnniteedel liikujate ohutust ja parandada seeläbi ühise tänavaruumi kvaliteeti,» lausus Svet.
Sobivad parkimisalad kavandas Tallinna transpordiamet koostöös Tuule ja Boltiga. Pilootala piirneb kesklinnas Toompuiestee, Kaarli puiestee, Pärnu maantee, Laikmaa tänava, Rävala puiestee ning Liivalaia, Suur-Ameerika, Endla ja Tehnika tänavatega. Parkimiskohad on markeeritud ja tähistatud parkla IDga (nt A55 ja B23).
Bolt ja Tuul nõustuvad muutusega
Bolti valitsussuhete juhi Henri Arrase hinnangul on pilootprojekti esimene etapp õnnestunud üle ootuste hästi. «Kui kavandasime Tallinnas tähistatud parkimisalade projekti, siis olid kõik osapooled nõus, et selliselt reguleeritud parkimine on võimalik vaid piisavalt tiheda ja hästi läbimõeldud parklate võrgustiku korral. Augustikuus nägime tänavapildis, et kliendid võtsid parkimisalad hästi omaks ja kasutasid neid orgaaniliselt sõidu alustamise ja lõpetamise kohana,» ütles Arras.
«Nõudlus tõukerataste järele on kasvav ja on loogiline, et linn peab kohanema.»