Euroopa uute autode registreerimine kasvas juulis 15,2 protsenti, mis on 12. järjestikune kasvukuu, kuna autotööstus taastub pandeemiaga seotud tarneahelaprobleemidest, näitasid Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni (ACEA) andmed kolmapäeval.
Autode müük Euroopas kasvab mühinal
Elektriautode müük kasvas 60,6 protsenti, jätkates tõusu, mida soodustasid toetused mitmes Euroopa Liidu riigis, vahendab Reuters. Täiselektrilised elektriautod moodustasid 13,6 protsenti kogu uute autode müügist, kasvades 2022. aasta juuli alla 10 protsendi tasemelt.
Pistikhübriidid, millel on nii sisepõlemismootor kui ka suur aku, moodustasid 7,9 protsenti müügist, samas kui iga neljas ELis müüdud sõiduk oli täishübriid.
Bensiini- ja diiselmootoriga mudelid moodustasid kokku veidi alla 50 protsendi müügist. Diiselmootoriga sõidukid, mis veel 2015. aastal moodustasid üksi üle 50 protsendi uute autode müügist, moodustasid juulis veidi üle 14 protsendi müügist.
Elektri- ja hübriidautod on osutunud Eestis menukaks
Autode müük Eestis tõusis juulis 16,1 protsenti, võrreldes aastataguse ajaga. Kokku registreeriti Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni andmetel Eestis eelmisel kuul 1822 uut autot.
Elektriautode müük tõusis Eestis koguni 133,3 protsenti juulis, ehk müüdi 119 uut elektriautot, võrreldes 51 autoga, mis müüdi aasta tagasi.
Täishübriidide müügi kasv tegi samuti korraliku tõusu, kerkides 52,4 protsendi võrra. Tõus oli eriti arvestatav, kuna müüdi 669 uut täishübriidi, mis jääb nüüd napilt alla turgu valitsenud bensiinimootoriga autodele. Bensiiniautode müük langes 3 protsenti, 718 autole.
Euroopa suurim automüüja Volkswagen näitas juulis 17,9 protsenti müügikasvu, teatas ACEA, samas kui BMW ja Renault' müük Euroopas kasvas vastavalt 22,5 protsenti ja 16,9 protsenti.
Suurimat tõusu automarkidest näitas Tesla – uusi Teslasid müüdi juulis koguni 652,2 protsenti rohkem kui aasta tagasi.
Kuid Stellantise, mis on Euroopas logistikaprobleemide ja autode tarnimisega hädas, müük langes juulis 6,1 protsenti.