Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EISA) kuulutas välja riigihanke e-Eesti brändi- ja sõnumistrateegia uuendamiseks; hanke eeldatav maksumus on 35 000 eurot, millele lisandub käibemaks.
Eesti riik otsib 35 000 euroga «oksendavale siilile» aseainet (21)
Hanke esemeks on leida partner e-Eesti kui digiriigi brändi-, sõnumi- ja narratiivistrateegia uuendamiseks, mida rahvusvahelises turunduses ja kommunikatsioonis, esitluste ja kõnede tegemisel ning narratiivide loomisel kasutada, selgub hanketeatest.
Viimane suurem identiteediloomine toimus 2017. aastal, mil käidi välja stiliseeritud rändrahnu-joonistus, mille rahvas ristis oksendavaks siiliks.
Hanke selgituses tuuakse välja, et e-Eesti rahvusvahelise maine koordineeritud ja süsteemne edendamine lähtub eeldusest, et Eestile on vaja tugeva infoühiskonna mainet. Digiriik on sihtasutuse hinnangul kujunenud kogu Eesti kuvandi üheks keskseks ja oluliseks komponendiks, see paistab silma nii rahvusvahelises meediapildis, sotsiaalmeedias kui ka ekspertide antud hinnangutes ja think-thank'ide koostatud uuringutest.
Samuti aitab EISA hinnangul tugev e-Eesti kuvand meie info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) sektori ettevõtetel oma tooteid ja teenuseid eksportida ning leida investoreid. «Hästi toimiva digitaristu maine kinnitab muuhulgas rahvusvahelisele avalikkusele, et Eestis on hea ärikeskkond. Samuti on digitaalvaldkond oluline sektor, kus soovime olla kaasatud rahvusvaheliste poliitikate kujundamisel. Sellest, kui hea mainega on meie e-lahendused, sõltub ka valdkonna järelkasv ja tipptasemel tööjõu soov end Eesti IKT-sektoriga siduda,» rõhutatakse hanke kirjelduses.
e-Eesti esitluskeskuse teenuste pakkumine ning e-Eesti kommunikatsioon on suunatud neljale konkreetsele sihtrühmale: rahvusvaheline avalik sektor, ettevõtete esindajad, ajakirjanikud ja akadeemia esindajad. Praegused e-Eesti peamised sihtturud on Põhjamaad: Soome, Rootsi, Taani, Ühendkuningriik, Saksamaa, Prantsusmaa, Ameerika Ühendriigid, Holland, Belgia.
Pakkumusi saab hankele esitada 14. septembri hommikuni. Sõnumistrateegia tuleb EISA-le üle hiljemalt tänavu 4. detsembril.