Kuusakoski juhatuse liikme Toomas Kollamaa sõnul on tekkinud tavapärasest mõnevõrra suurem huvi romude müümise vastu, kuigi üldiselt käib autoromude müümine lainetena – rohkem romusid tuuakse kevadel peale lume minekut ning hilissügisel enne lund.
Kuusakoski: autoromude hind on hüppeliselt tõusnud
Kollamaa seostab romude müügi kasvu automaksu aruteluga, kuigi ta nendib, et maksuga seoses on palju segadust. «Riigi kava järgi hakkab automaks kehtima tuleva aasta juulist ning aastamaksu tuleks esimest korda tasuda 2024. aasta augustis poole aasta eest. Tasub meelde tuletada, et igal sõidukil on jalajälg loodusele, seega on väiksemad ja vähem saastavad sõidukid ainuõige suund,» ütles ta.
Kuusakoski igakuisest turuülevaatest selgub, et romusõiduki hind on viimase kuuga kerkinud kolm protsenti ja aastaga lausa 33 protsenti.
Kollamaa sõnul on rahvusvaheline vanametallikaubandus sel poolaastal võrreldes eelmise aasta sama ajaga vähenenud kaheksa protsenti. Aasta esimeses pooles langes maailmas terase tootmine 1,1 protsenti, Euroopa Liidus koguni 10,9 protsenti.
Ta prognoosib, et aasta teises pooles üleilmne vanametallikaubandus ilmselt kosub. «Aasta teises pooles tõenäoliselt tõmbavad energiahinnad, intressimäärad ja inflatsioon tagasi, mis suurendab nõudlust terase ja selle tootmise järele, mis tähendab ka kasvavat huvi vanaraua vastu,» selgitas ta.
23. augusti seisuga oli Kuusakoski andmeil gabariitse terase hind 215 eurot tonni kohta, kaheksa protsenti rohkem kui 2022. aasta samal ajal, ent kaks protsenti vähem kui juulis. Romusõiduki hind tonni kohta oli 200 eurot, mida on kuuvõrdluses kolm protsenti ja aastavõrdluses 33 protsenti rohkem.
Alumiiniumvalu tonnihind kerkis aastavõrdluses 19 protsenti, 1250 euroni, kuuvõrdluses püsis sama. Vase hind kerkis aastaga neli protsenti, 6000 euroni, püsides kuutagusel tasemel. Messingi hind tõusis aastaga 11 protsenti ja kuuga viis protsenti, 4200 euroni tonnist.