Rimi parandas kasumlikkust, aga käibekasv jäi turule alla

Kaja Koovit
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Pärnus avati uus juunis Rimi supermarket.
Pärnus avati uus juunis Rimi supermarket. Foto: Johanna Roos

Rimi suutis Baltimaades küll kasumlikkust parandada, kuid käibekasv on jäänud turu üldisele kasvule alla, selgub Rimi omaniku Rootsi ICA grupi teise kvartali majandusaruandest.

Rimi Balticu käive kasvas teises kvartalis mullu sama ajaga võrreldes 16,9 protsenti 5,3 miljardi Rootsi kroonini (448 miljonit eurot)  ning tegevuskasum (EBITDA) kasvas 28,5 protsenti 379 miljoni Rootsi kroonini (32 miljonit eurot). Aruandest selgub, et võrreldavate tegevuste tegevuskasum kasvas 66 protsenti 264 miljoni Rootsi kroonini (22,3 miljonit eurot). Müügikasvu vedas ettevõtte teatel hinnatõus.

Ettevõte märgib, et tegevuskasumi marginaal on sel aastal paranenud. Aruandes tuuakse välja, et turundustegevustele kulutati vähem ning koos stabiilsete logistikakuludega ning vähenenud kadudega toetas see nii tegevuskasumi kui marginaali kasvu.  Vähenesid ka energiakulud. Tegevuskasum kasvas 105 miljoni Rootsi krooni ning marginaal 1,5 protsendipunkti võrra 5 protsendini. 

Ettevõte märgib aruandes, et Balti riikide turg kasvas teises kvartalis kokku 10,5 protsenti, seejuures oli turu kasv kõige suurem Eestis- 11,9 protsenti, Leedus 10,4 protsenti ning Lätis 9,5 protsenti. Ettevõte tunnistab, et Rimi Balticu kasv jäi turu keskmisele alla.

Eestis kasvas Rimi käive teises kvartalis aasta varasemaga võrreldes 7,9% 118,1 miljoni euroni, Leedus oli kasv 7 protsenti 113,8 miljoni euroni ning Lätis 5,3 protsenti 225,1 miljoni euroni.

Rimi Balticule kuulub Eestis, Lätis ja Leedus kokku 301 kauplust. Juuni lõpu seisuga oli enim kauplusi Lätis -137, Leedus on poode 83 ning Eestis 81.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles