Logistikaettevõte DPD Eesti soetas oma sõidukiparki veel 25 elektrikaubikut ja rajab Jüri sorteerimiskeskusse Eesti suurima elektriautode laadimispargi.
DPD soetas uued elektrikaubikud
Ettevõte kavatseb 2030. aastaks asendada pakiveosõidukitest 95 protsenti elektrikaubikutega. DPD Eesti tegevjuhi Remo Kirsi sõnul on elektrikaubikust saanud täisväärtuslik asendus diiselsõidukist kullerautole.
«Investeering elektrikaubikutesse on kapitalimahukas, kuid kui vaadata kogukulu (kaubikute hind, energiatarve, hooldused, remont), siis on targa talitamisega võimalik diiselkaubikuga sarnasele kulubaasile jõuda,» selgitas Kirss.
Ettevõte hangib 25 Ford E-Transit elektrikaubikut, mis hoiavad sel aastal kokku 56 tonni CO2 heidet.
Ühe laadimisega 260 kilomeetrit
«See elektrikaubik on tuntud mahutavuse ja sõiduulatuse poolest, mis on võrreldes teiste elektrikaubikutega suurem. Ühe laadimisega saab elektrikaubikuga sõita hinnanguliselt 260 km,» selgitas Info-auto Fordi müügijuht Raiko Vaher ning lisas, et ettevõtete huvi elektrikaubikute vastu on tõusuteel.
Koos 25 uue kaubikuga on DPD Eesti masinapargis ligi 50 elektrikaubikut. 2025. aastaks planeeritakse elektrikaubikute osakaal kasvatada saja masinani, millega teenindada kuut suuremat Eesti linna – Tallinnat, Tartut, Pärnut, Rakveret, Viljandit ja Jõhvit.
«Tuleb jälgida, et automaksud ei kahandaks ostutoetuse väärtust.»
«Meie eesmärk on jõuda 2030. aasta lõpuks nii kaugele, et 95 protsenti DPD Eesti kaubikutest on elektrikaubikud. Oleme lisaks elektrikaubikute soetamisele rajamas ka laadimisjaamu ning uuendame ka hoonete energiataristut,» rääkis DPD Eesti tegevjuht.
Katsetavad uut mudelit
Sel aastal toetab ka Eesti riik nullheitega sõidukite soetamist, kuid Kirssi teeb murelikuks praegune maksujutt. «Lähiaastatel rakenduvad automaks ja registreerimismaks. Tuleb jälgida, et automaksud ei kahandaks ostutoetuse väärtust,» selgitas Kirss.
«Paljudel väikeettevõtetel, sh alltöövõtjatel, keda suured logistikaettevõtted kasutavad, on rohepöördega vajaminevate investeeringute suuruse tõttu keeruline kaasa tulla. Seetõttu katsetame uute elektrikaubikutega DPD jaoks uut mudelit – soetame elektrikaubikud enda masinaparki ja rendime need välja alltöövõtjatele,» sõnas Kirss ning lisas, et tavaliselt kuuluvad kaubikud alltöövõtjatele.