Tallinna ringteel IKEA kaupluse kõrvale ehitatava Kurna Pargi ehitustööd on lõpusirgel ja Eestis uudse kontseptsiooniga kaubanduspark, millesse tuleb ka maailma ühe juhtiva spordikaupade müüja Decathloni pood, avatakse 24. augustil.
Eesti esimene kaubanduspark avab peatselt uksed
Kurna Pargi kogu müügipind on 20 000 ruutmeetrit ning selle ankurrentnik on Decathloni kõrval Selveri hüpermarket, kokku on kaubanduspargis 15 kauplust.
«Hetkeseisuga on ehitustööd jõudnud lõpusirgele ja peatselt hakkab Kurna Pargi kaupluste sisustamine,» rääkis kaubanduspargi arendaja, Tallinn Retail Park Development OÜ juhatuse liige Barry Nabuurs. «Kõik kauplused avavad külastajatele uksed augustikuu viimase nädalavahetuse eel, 24. augusti keskpäeval.»
Kurna Pargis avab oma esimese kaupluse Eestis enam kui 50 riigis 1700 kauplust omav maailma suurim spordikaupade müüja Decathlon.
«Kurna Pargis avatav Decathloni pood on suurim omalaadne Eestis ja ka terves Baltikumis,» lausus Decathloni Tallinna juht Ivan Kiss. «Pakume enam kui 10 000 ühikut erinevat liiki spordi- ja vaba aja veetmise varustust. Lisaks on sarnaselt teiste Decathloni kauplustega meie poe ees kõigile tasuta kasutamiseks pallimängualad, padeliväljak ning laste jõuväljak. See rõhutab meie fookust aktiivsele elustiilile. Need on abiks just noorema põlvkonna kaasamisel, muutes ostukogemust nauditavamaks.»
Kurna Park on rajatud kaubanduspargi (inglise keeles retail park) kontseptsiooni alusel, mis tekkis USAs ning on viimastel aastatel kogunud jõudsalt populaarsust ka Euroopas, sh ka meie lõunanaabrite juures Lätis ja Leedus.
«Kaubandusparkide suurim eelis tavapäraste kaubanduskeskuste ees seisneb nende lihtsuses ja seeläbi väiksemas kulubaasis – puuduvad suured aatriumid ja mitmekorruseliste hoonete eskalaatorid ning see omakorda viib nii haldaja kui rentnike jaoks kulubaasi oluliselt madalamaks,» kirjeldas Barry Nabuurs. «Nii meie kogemus Lätist ja Leedust kui ka asjaolu, et kogu kaubanduspark sai rentnikega kaetud sisuliselt juba enne ehituse algust, viitavad, et ka Eestis on sellel kontseptsioonil väga selge potentsiaal.»
Kaubanduspargi eripära on, et kõik kauplused on ligipääsetavad otse parklast ning asuvad tänavapinnal – seega saab ostja minna täpselt endale meelepärasesse poodi. Parklas on eraldi tähelepanu pööratud ka puuetega inimestele – erimärgistusega parkimiskohad puuetega inimestele on leitavad iga sissepääsu ees. Samuti võimaldab kaubanduspargi kontseptsioon edukalt ühendada füüsilise ja e-poe, tehes eeltellitud kauba kättesaamise kiireks ja sujuvaks.
Kurna Pargi rentnikeks on kõrvuti Selveri ja Decathloniga spordikaupade müüjad Sportland ja Nike, lastekaupade müüja Baby City/Toy City; riiete- ja moebändid Sinsay ja Takko, moe- ja sisustuskaupade müüja Pepco ning sisustuskaupade müüja Alan Deko. Samuti on esindatud Apotheka ja Pet City ning Riketsi lillepood. Kurna Pargi arhitektuurilahenduse lõi Ühendkuningriigi arhitektuuribüroo TP Bennet koos Arhitektuurinurk OÜ ja arhitekt Veiko Teiniga Eestist. Projekti koguinvesteering ulatub enam kui 30 miljoni euroni. Arendust finantseerib LHV Pank.
Kurna Parki arendab VPH Group, kelle Baltimaade arenduste hulka kuuluvad näiteks Saga kaubandus- ja elustiilikeskus Riia IKEA kõrval, Una kaubanduspark Vilniuses, Liepu 81 kaubanduspark Klaipedas ning mitmed muud. Ettevõttele kuulub ka kaubandushoone Pärnus, milles tänavu juunis avati suvepealinnas uus Rimi.