Päevatoimetaja:
Sander Silm

Norra määras Metale igapäevase trahvi

Copy
Facebooki ja Instagrami emafirma Meta logo.
Facebooki ja Instagrami emafirma Meta logo. Foto: Thiago Prudencio

Norra andmekaitseamet teatas teisipäeval, et hakkab Facebooki ja Instagrami omanikku Metat trahvima ligi 90 000 euroga päevas, kuna nad eiravad kasutajate isikuandmete kasutamise keeldu reklaamide suunamiseks.

Norra järelevalveasutus Datatilsynet ütles, et Meta peab alates 14. augustist maksma iga päev miljon krooni (89 000 eurot) trahvi.

Datatilsyneti rahvusvahelise osakonna juhataja Tobias Judini sõnul on trahv seotud 14. juulil tehtud otsusega, millega amet oli ajutiselt «kehtestanud Facebookis ja Instagramis käitumispõhise reklaami keelu».

«Meta käitumispõhine reklaam toob kaasa kasutajate pealetükkiva jälgimise, mis mõjutab negatiivselt nende õigust andmekaitsele ja infovabadusele,» ütles Judin AFP-le saadetud e-kirjas, lisades, et platvormidel on palju haavatavaid rühmi, näiteks «noored, eakad ja kognitiivse puudega inimesed».

«Samuti oleme mures, et tundlikke isikuandmeid võidakse kasutada reklaami eesmärgil. Seetõttu leidsime, et Meta tegevus on vastuolus andmekaitseseadusega,» jätkas Judin.

Datatilsynet teatas keelustamisest 17. juulil ja ütles algselt, et Metal on aega parandusmeetmete võtmiseks kuni 4. augustini.

«Sunniviisiline trahv on kehtestatud, sest Meta ei ole veel meie keeldu täitnud,» ütles Judin.

Sotsiaalmeedia hiiglane teatas eelmisel nädalal, et kavatseb küsida Euroopa Liidu, Euroopa Majanduspiirkonna ja Šveitsi kasutajatelt nõusolekut, enne kui ta võimaldab oma võrkudes sihtotstarbelist reklaami.

Judini sõnul oli see «positiivne muutus, kuid isikuandmeid töödeldakse vahepeal jätkuvalt ebaseaduslikult».

Meta pressiesindaja ütles AFP-le, et ettevõte kaebab Norra järelevalveameti otsuse edasi, öeldes, et nende arvates on nad juba võtnud kohustuse küsida nõusolekut, mida amet nõudis.

Tagasi üles