Tallinna Vee klientide hulgas tehtud uuring viitab kraanivee populaarsuse tõusule lõpptarbijate seas eelneva aastaga võrreldes.
Inimesed joovad üha rohkem kraanivett
Uuringufirma EMOR korraldatud küsitluse kohaselt tarbib kraanivett joogiks 56 protsenti lõpptarbijatest. Võrreldes eelmisel aastal tehtud küsitlusega on kraanivee populaarsus kasvanud 8 protsendi võrra.
Uuringust selgub ka, et tarbijad, kes kraanivett joovad, hindavad selle kvaliteeti paremaks. Mittejoojad on vee kvaliteedi suhtes aga kriitilisemad. «Ühest küljest on tegu loogilise tulemusega, samas võib aga öelda, et kui tarbija on kord juba kraanivee kvaliteedis veendunud, jääb ta selle juurde ka edaspidi,» selgitas Tallinna Vee kommunikatsioonijuht Mariliis Topp.
Tallinna Vee 2011. aastal algatatud kampaania «Looduse terviseks – küsi kraanivett» on sel aastal leidnud uusi partnereid. Algatuse peamine eesmärk on tõsta elanikkonna teadlikkust sellest, et kraanivesi on sama puhas ja kvaliteetne kui pudelivesi ning julgustada tarbijaid restoranides kraanivett küsima.
«Meie oleme kraanivett oma klientidele pakkunud juba ammu, seda nii keskkonnasäästlikkuse kaalutlusel kui ka lihtsalt klientide nõudmistele vastu tulemise soovist,» kommenteeris kampaaniaga liitumist restorani F-Hoone omanikeringi kuuluv Ville Jehe.
Algatusega «Looduse terviseks – küsi kraanivett» on tänaseks liitunud Platz, Rucola, Sfäär, Butterfly Lounge, Astoria Palace, F-hoone, Aed, Must Puudel ning Nop.
Täna tähistatakse ÜRO eestvedamisel iga-aastast ülemaailmset veepäeva, et juhtida tähelepanu magevee tähtsusele ning aidata kaasa mageveevarude jätkusuutlikule kasutusele. 22. märtsi kuulutas ülemaailmseks veepäevaks ÜRO peaassamblee 1992. aastal ja esimene ülemaailmne veepäev toimus 1993. aastal.