«Tavapäraselt viitab klassikalisele petukõnele just välismaa või ebatavalise algusega number, kust kõne tuleb. Reisil olles ei pruugi see esimese hooga kahtlust äratada, kuna eeldatakse, et keegi võib helistada näiteks broneeritud majutuskohast või autorendifirmast,» selgitas Kiik.
Aastaid on üks levinud petuskeeme vastamata kõne tegemine välismaa numbrilt, millele tagasi helistades võetakse helistajalt kallist kõnehinda. Levinud on ka kõned välismaa numbrilt, millele vastates kuuleb vaikust või kõne katkeb ning see sunnib inimest tagasi helistama.
Kiige sõnul tuleb meeles pidada rusikareeglit, et ükski tõsiseltvõetav teenusepakkuja ei küsi kliendilt telefoni teel pangakaardi andmeid või juurdepääsu tema pangakontole. Seda teevad vaid petturid.
«Kiire reageerimise ja pangakonto sisselogimisandmete avaldamise korral lubatakse kõnes viidatud probleemid lahendada. Kinnitatakse, et see on ainus võimalus, et hiljem ei kaasneks välja mõeldud negatiivset tagajärge. See kõik on lõks,» lisas Kiik.
See, mille põhjal petturid võimaliku ohvri välja valivad, on erinevad. Sageli proovitakse õnne juhuslikult – kui tuhandest kõnest ka mõne puhul näkkab, siis on tulemus petturi jaoks positiivne.
«Sooduspakkumistega» libalehed
Lisaks kelmide telefonikõnedele on levinud ka veebilehtede loomine, mis on väga sarnased mõne tuntuma reisibüroo või lennufirma omaga ja kus tehakse väga häid pakkumisi.
Veebis reisi planeerides ja otsingumootoreid kasutades võib leida häid võimalusi nii lennupiletite soetamiseks, hotellibroneeringuteks kui auto rentimiseks. «Siin kehtib sama vana tõde, et kui miski tundub liiga hea, et olla tõsi, siis suure tõenäosusega see polegi tõsi,» hoiatas Kiik.