Isegi tuntud suurfirmad on väiksemate või suuremate küberrünnakute ohvriks langenud. Kurjategijad leiavad pidevalt uusi meetodeid, kuidas oma eesmärgini jõuda ja samas tempos, kui jõuavad ettevõtted oma töötajaid koolitada ja uusi kaitsemüüre püstitada, leiavad pahalased viise, kuidas neist mööda hiilida.
Kui ettevõte saab rünnakuga pihta, on esmatähtis rahu säilitada ja tegutseda läbimõeldult. Olenevalt intsidendi tüübist ja tõsidusest tuleb pihta saanud süsteemid uuesti tööle meelitada, tuvastatud augud ära lappida ja prussakate kombel end IT-lahenduste nurka peitnud pahalased välja mürgitada.
Mis aga kõige olulisem – tuleb mõista, miks ja kuidas juhtunu sündida sai.
See ei saa olla ühe inimese süü
Iga edukaks osutunud rünnak on õppimise ning mõistmise koht: mida saab järgmine kord teha teistmoodi, et sama ei korduks. Oluline on mõista, et kuigi intsident võis aset leida ühe inimese tegevuse tõttu, näiteks kui ta avas meiliga saadetud kahtlase faili, siis kellegi süüdi tunnistamine ja karistamine on viimane asi, mida tegema peaks.
Kui kahtluse all pole just pahatahtlikkus, tuleb endale tunnistada, et kui suuremas organisatsioonis on aset leidnud rünnak, siis ei saa see olla ainult ühe inimese süü, vaid midagi peab olema valesti teinud hulk inimesi. Miks sai sellise faili üldse avada? Miks ei olnud töötajat ohtude teemal piisavalt koolitatud? Miks ei suutnud tulemüürid kahtlast kirja kinni püüda? Miks sai pahavara levida nagu ta seda tegi?