Ootusi ületanud filmi «Barbie» edust võivad osa saada ka mitme ettevõtete aktsiad

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
Barbie
Barbie Foto: Freedom Finance

Ikooniline Barbie-nukk, mis on eksisteerinud juba 64 aastat, on sel suvel lõpuks jõudnud ka suurele ekraanile. Pikisilmi oodatud film ületas juba esimesel nädalavahetusel Ühendriikides ootusi, kogudes 155 miljonit dollarit kassatulu. See teeb «Barbie» filmist selle aasta suurima filmidebüüdi ning mitmed ettevõtted, mis on seotud selle ikoonilise nukuga, võivad filmi edust omakorda kasu saada.

Üks suurimaid «Barbie» edust kasu saavaid ettevõtteid ilmtingimata Barbie kaubamärgi omanik Mattel (börsisümbol MAT), kommenteeris Freedom Finance Europe’i investeerimisuuringute juhi Maxim Manturov.

«Mänguasjatootja püüab näidata võimet konverteerida oma intellektuaalomand tulutoovateks meelelahutusprojektideks, mis omakorda suurendab toodete müüki ja ettevõtte aktsia väärtust,» sõnas Manturov. Ta lisas, et filmi «Barbie» edu lisab usutavust Matteli kavatsustele teisedki kaubamärgid kinolinale tuua. Erinevates arenguetappides on nimelt veel 13 filmiprojekti.

Mattel on seotud ka kümnete partnerlustega, mis litsentsivad Barbie kaubamärki populaarsetele jaemüüjatele. «Filmi «Barbie» ümbritsev vaimustus ja sensatsioon nii sotsiaalmeedias kui ka ajakirjanduses võib lühi- või keskpikas perspektiivis vähendada ka Matteli vajadust oma toodete reklaamimise järele, seetõttu on «Barbie» tulemus ka Wall Streeti väljavaadete hindamisel oluline tegur,» märkis Manturov.

Warner Bros. Discovery (WBD) investeerimisstrateegia põhineb peamiselt kõrgelt kvalifitseeritud juhtkonnal, kuna ettevõtte juhtkond peab tegutsema peaaegu veatult, et tulla toime makromajanduslike väljakutsete ja voogedastuse valdkonnas suurenenud konkurentsiga. Arvestades hiljutiste filmide suhteliselt kehva tulemust, on meediaettevõtte väljavaated keskpikas perspektiivis segased.

«Siiski on märke, et kulude optimeerimise meetmed on osutunud tõhusaks ja ettevõte väljakutsetega edukalt toime tulnud. Lisaks on tõenäoline, et 2023. aasta teise kvartali tulemused võivad paraneda, kuna «Barbie» filmi tugevad tulemused kajastuvad 2023. aasta kolmandas kvartalis,» rääkis Manturov.

Gap (GPS) müüb Matteliga sõlmitud litsentsilepingu alusel meeneid, mis peamiselt hõlmab Barbie filmiga seotud rõivaid ja aksessuaare. The Business Research Company andmetel kasvab ülemaailmne rõivaturg kuni 2027. aastani 6,2% aastas, ulatudes umbes 830 miljardi dollarini. GPS-i esimese kvartali tulemused olid oodatust paremad ja ettevõte liigub oma majandusaasta 2024 müügieesmärkide täitmise suunas.

«Senised tulemused on veennud, et jõupingutused Gapi ümberkorraldamiseks liiguvad õiges suunas. Müügi järjekindel suurenemine, mis on tingitud Old Navy ja Gap kaubamärkidest, on selge märk ettevõtte taastumisest,» sõnas Manturov. Kuigi makrokeskkond jäi muutlikuks ja Athleta tulemused valmistasid jätkuvalt pettumust, peaks Old Navy kui lipulaeva brändi juhtroll paranema tänu laiemale sortimendile ning naiste ja laste rõivaste turuosa suurenemisele. Manturovi hinnangul võib «Barbie» ümber käiv vaimustus müüki veelgi suurendada ja Gap võib keskpikas perspektiivis kasumit kasvatada 30% aastas eeldusel, et selle ümberstruktureerimispüüdlused tasuvad end ära, viies ettevõtte tulemused tagasi Covidi-eelsele tasemele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles