Vene nafta hind ületab nüüd hinnalage

PM Majandus
Copy
Vene naftatanker Ust Luga
Vene naftatanker Ust Luga Foto: Ole Berg-Rusten

Joe Bideni valitsus võtab tihedamalt ühendust lääne kaubandusettevõtete, kindlustusseltside ja tankeriomanikega, et tuletada neile meelde G7-riikide poolt Vene naftale kehtestatud hinnapiirangu järgimist, vahendab Reuters.

G7-riigid, Euroopa Liit ja Austraalia leppisid eelnevalt kokku Venemaalt meritsi veetava toornafta hinnapiiri loomises, milleks on 60 dollarit barrel, et piirata Venemaa sissetulekuid seoses Ukraina sissetungiga.

Venemaa Uurali marki nafta hind on nüüdseks tõusnud tunduvalt üle 60 USA dollari suuruse ülempiiri. Tradingeconomicsi andmetel kaupleb Venemaa nafta praegu 68,78 dollarit barrel.

Juuli algusest alates on Uurali nafta liikunud 60 dollari piiril, enne kui see lõpuks OPEC+ tootmise kärpimise tõttu (mille eestvedajateks olid Saudi Araabia ja Venemaa) tõusma hakkas.

Kõrged energiahinnad on poliitiline risk president Joe Bideni jaoks, kes soovib 2024. aastal uuesti valituks osutuda. Valitsus on poliitilises kitsikuses ja peab seetõttu Venemaa naftaekspordi ähvardamisega ettevaatlikult ümber käima, et nafta hind ei läheks kontrolli alt välja.

Nad on ettevaatlikud, et mitte tekitada turul vapustusi, mis võivad viia nafta maailmaturu hindade edasise tõusuni.

Eksport Aasiasse suurenes

Uurali hind on kõrge hiljutiste tehingute tõttu riikidega, kes ei ole hinnapiirangu kehtestamisega nõustunud, ütles USA valitsuse allikas Reutersile.

«Selline müük, peamiselt Indiasse ja Hiinasse, on Venemaa jaoks kallis. Riik peab kulutama raha tankerite varilaevastiku ja muude kulude katteks, et transportida pikki vahemaid naftat, selle asemel et kasutada torujuhtmeid,» ütles allikas.

Pärast seda, kui Venemaa president Vladimir Putin ründas 2022. aasta alguses Ukrainat, ostsid investorid sadu vananevaid tankereid, et säilitada Venemaa naftavood. See varjulaevastik koosneb hinnanguliselt mitmesajast laevast, mis on mõeldud Venemaa nafta vedamiseks.

Tankerite kaudu vene nafta vedu Aasia klientidele, mille hulka kuuluvad ka need laevad, mis ei näita lõppsihtkohta, ulatus keskmiselt maist juunini 3,12 miljoni barrelini päevas. Laevad, mis ei näita lõppsihtkohta, suunduvad tavaliselt Indiasse või Hiinasse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles