Tallink teenis kopsaka kvartalikasumi

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
Tallinkile kuuluv Isabelle Tallinna sadamas. Laev sai tuntuks Ukraina põgenike majutuspaigana
Tallinkile kuuluv Isabelle Tallinna sadamas. Laev sai tuntuks Ukraina põgenike majutuspaigana Foto: Mihkel Maripuu

Tallink Grupp avaldas täna börsile oma 2023. aasta teise kvartali (1. aprill – 30. juuni) majandustulemused, mis näitavad, et pärast I kvartali väikest kahjumit on ettevõte jõudnud tagasi kasumisse.

II kvartali aruande kohaselt vedasid Tallinki laevad kvartalis kokku 1 541 081 reisijat (2022. aasta II kvartalis 1 552 174 reisijat), mis on 0,7 protsenti vähem kui mullu samas kvartalis. Samuti vedas ettevõte selle aasta II kvartalis mullusega võrreldes 22 protsendi võrra vähem kaubaveoühikuid, kokku 85 359 ühikut (109 380 ühikut 2022. aasta teises kvartalis). Languse põhjustas asjaolu, et 2023. aasta II kvartalis opereeris ettevõtte liinidel vähem laevu, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, tehes liinidel 18 protsendi võrra vähem reise, mistõttu oli liinide üldine mahutavus väiksem.

Vaatamata vähenenud reiside arvule ning reisijate- ja kaubaveoühikute arvule, kasvas ettevõtte auditeerimata müügitulu 2023. aasta II kvartalis 2022. aasta sama perioodiga võrreldes 11,5 protsenti, moodustades kokku 229,7 miljonit eurot (2022. aasta II kvartalis 206,0 miljonit eurot). Kontserni 2023. aasta II kvartali auditeerimata EBITDA kasvas aastaga 138,7 protsenti, moodustades kokku 68,5 miljonit eurot (2022. aasta II kvartalis 28,7 miljonit eurot). Tugev jõupingutus kogu ettevõtte poolt ja positiivsed tulemused paljudes valdkondades andsid käesoleva aasta II kvartali puhaskasumiks kokku 33,4 miljonit eurot (2022. aasta II kvartali puhaskahjum 0,7 miljonit eurot).

Aasta teise kvartali tugevad tulemused tähendavad, et ettevõte on esimest korda 2015. aastast saavutanud kasumliku esimese poolaasta. Regulaarliikluses tegutsenud seitsme reisilaevaga (lisaks kahele kaubalaevale) veeti 2023. aasta I poolaastal kokku 2 590 858 reisijat, mis on 14 protsenti rohkem kui 2022. aasta I poolaastal (2022. aasta I poolaastal 2 272 435 reisijat). 2023. aasta I poolaastal veetud kaubaveoühikute arv vähenes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 18,6 protsenti, moodustades kokku 172 091 ühikut (2022. aasta I poolaastal 211 318 ühikut). Lisaks sellele, et erinevate prahilepingute tõttu oli ettevõtte regulaarliinidel käesoleva aasta esimesel poolaastal vähem laevu kui mullu, oli ettevõtte liinidel 2023. aasta esimeses pooles ka üks kaubalaev vähem, kuna 2022. aasta kevadel müüdi kaubalaev Sea Wind.

Grupi auditeerimata müügitulu kasvas 2023. aasta I poolaastal 2022. aasta sama perioodiga võrreldes 28,4 protsenti, ulatudes 400,9 miljoni euroni (2022. aasta I poolaastal 312,2 miljonit eurot). 2023. aasta I poolaasta auditeerimata EBITDA oli 95,6 miljonit eurot, mis on 439 protsenti rohkem kui 2022. aasta I poolaastal (2022. aasta I poolaastal 17,7 miljonit eurot). Auditeerimata puhaskasum oli 2023. aasta I poolaastal 28,0 miljonit eurot (puhaskahjum 2022. aasta I poolaastal 40,7 miljonit eurot).

Tallink jätkab laenu tagasimaksete ja võlgade vähendamisega ning kontserni netovõlg on vähenenud 73,7 miljoni euro võrra 31. detsembri 2022 seisuga võrreldes. Ettevõtte likviidsuspositsioon oli 2023. aasta II kvartali lõpus jätkuvalt tugev. Kontserni sularaha ja sularaha ekvivalendid ulatusid 57,6 miljoni euroni (2022. aasta II kvartali lõpus 90,6 miljonit eurot) ning kontsernil oli 135,0 miljoni euro ulatuses kasutamata arvelduskrediiti (30. juunil 2022 116,7 miljonit eurot). Kogu likviidsuspuhver (sularaha, sularaha ekvivalendid ja kasutamata krediidilimiidid) oli 2023. aasta II kvartali lõpus 192,6 miljonit eurot (30. juunil 2022 207,3 miljonit eurot). Ettevõtte netovõlg jagatuna viimase 12 kuu EBITDAga oli 3,1. Ettevõtte aktsionäride koguarv oli 2023. aasta I poolaasta lõpus 39 149.

Ettevõte jätkas 2023. aasta I poolaastal investeeringuid oma laevade kaasajastamisse ja tehnilistesse uuendustesse, investeerides 2023. aasta esimesel poolaastal uuendustesse kokku 16,2 miljonit eurot.

«2023. aasta esimese poolaasta tulemused on head ja kinnitavad viimase paari aasta jooksul tehtud erinevate otsuste õigsust. Prahtimislepingute positiivne mõju meie majandustulemustele on vaieldamatu, eriti praegusel ajal, mil elukallidus avaldab endiselt survet inimeste reisimisvalikutele. Meie praegune strateegia opereerida meie põhiliinidel optimaalseima arvu laevadega ja prahtida ülejäänud laevad välja, on meile taastumisteekonnal jätkuvalt abiks,» kommenteeris majandustulemusi Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene.

«Siit edasi keskendume ülejäänud aasta jooksul kasumlikkuse säilitamisele 2023. aasta kahe järgmise kvartali jooksul, jätkates samal ajal kriisiperioodide jooksul kogunenud võlgade vähendamist, et jõuda järgmisel aastal taas dividendide maksmiseni aktsionäridele. Laevad, mis praegu meie neljal põhiliinil opereerivad, töötavad hästi,  neil on jätkuvalt mõningast kasvuruumi, teenindamaks veelgi suuremat arvu reisijaid, kui meie koduturgudest kaugemate riikide reisijad peaksid eeloleval aastal samuti tee meie juurde tagasi leidma. Meie lähituleviku plaan on jätkata tegutsemist viimaste aastatega sarnase ärimudeliga, kombineerides regulaarliine erinevate prahtimislepingutega, kuni hetkeni, mil nõudlus meie põhiliinidel või mujal kasvab ja eeldab täiendava mahu lisamist liinidele,» lisas Nõgene. «Oleme jätkuvalt tänulikud meie klientidele ja headele kolleegidele, kes on mõistnud meie tehtud keerulisi otsuseid ja vajadust neid vastu võtta, meie lojaalsetele aktsionäridele nende jätkuva usu eest meisse ja sellesse, et me möödunud aastate tormidest läbi seilame.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles