Ühendkuningriigis on viimase aasta jooksul kahekordistunud juhtumite arv, kus rikutakse hooldustöötajate töötingimusi, mis võimaldab firmadel teenida suuremat tulu. Ohvriks on üldjuhul välismaalastest töötajad, kirjutab BBC uudisteportaal.
Suurbritannia tervishoiusektoris levib orjatöö
BBC andmetel on hooldussektoriga seotud kaebuste arvu kasv tingitud sellest, et Briti valitsus muutis seoses Brexitiga välismaalastest hoolekandetöötajatele Ühendkuningriigis töötamise lihtsamaks. Meetme abil on täidetud tuhandeid vabu töökohti, kuhu varem töötajaid ei leitud. Hooldusviisade väljaandmine on aastaga tõusnud 171 protsenti.
BBC-le rääkis oma loo anonüümsust palunud naine, kes saabus Ühendkuningriiki ühest Aafrika riigist. Naise värbas tema koduriigis asuv tööjõu vahendamisega tegelev agentuur. Ta läbis kodumaal edukalt inglise keele testi ja talle pakuti Ühendkuningriigis tööd.
Naisele lubati, et ta teenib kuni 29 000 naela (33 600 eurot), kuid artiklist ei selgu, millise aja eest talle sellist palka pakuti. Lisaks lubati talle tööandaja poolt autot, millega teha hooldusalustele koduvisiite.
Lubadused ei pidanud
Kohapeal selgus, et naine pidi töötama seitse päeva nädalas ning sageli olid tema töövahetused 20-tunnised. Värbamisagentuuri lubatud autot talle ei antud, vaid ta pidi koduvisiite tegema jalgsi.
Esimest korda sai ta palka kaks kuud pärast tööleasumist ja siis selgus, et tema tunnitasu oli 2 naela (2,32 eurot), mis on alla riiklikult kehtestatud miinimumpalga, seega ebaseaduslik. Miinimum tunnipalk on Ühendkuningriigis 10,90 naela, pealinnas Londonis isegi 11,95 naela.
Naine esitas tööandajale kaebuse, kuid seepeale ähvardas see teda, et laseb tema viisa tühistada. Kuigi naisel ei lubatud enda olukorrast rääkida Briti ametivõimudele, tuli lugu siiski avalikuks, sest tema lapsed pidid rahapuudusel ööbima tänaval ja jäid seetõttu silma kohalikele sotsiaaltöötajatele.
Ühendkuningriigi korrakaitseüksuste teatel üritavad nad ohvreid aidata, samuti on ametiisikud võtnud tervishoiusektoris leviva orjatöö vastu võitlemise oma prioriteediks.