Päevatoimetaja:
Sander Silm

Ekspert: üleminek elektriautodele on palju keerulisem, kui see täna tundub (2)

Copy
Tesla elektriauto
Tesla elektriauto Foto: Michael Bihlmayer / Imago / Scanpix

Bensiini- ja diislikütustel töötavate sisepõlemismootoritega uute autode keelustamine alates 2035. aastast on ambitsioonikas plaan. Millised on elektriautode kasutuselevõtuga seotud mured, kirjutab carVerticali autoekspert Matas Buzelis.

Isegi kui juhid saavad endale elektriautot lubada, ei tähenda see tingimata, et seda oleks mugav kasutada. Kasutajat, kellel ei ole oma laadijat või laadimispunkti, ootavad ees ebamugavused, sest avalike laadijate kasutamine ei ole niisama lihtne, kui on kütuse tankimine. Ja elektriauto laadimine võtab aega oluliselt kauem.

Elektriauto on küll efektiivne linnas ja asulas, kus pidev peatumine ja pidurdamine on vältimatu, kuid see ei ole nii võimekas maanteel. Lisaks on elektrisõiduk suure aku tõttu raske ning see võib tekitada teekattele ja viaduktidele suurema koormuse.

Ohutusele peab rohkem mõtlema

Murekoht on ka elektriauto ohutus. Kuna selle aku kogub endasse suures koguses energiat, siis on tulekahju korral leeke äärmiselt raske kustutada. Juba praegu on tulnud ette olukordi, kus tuletõrjujatel on raske suurema akuga elektriautot kustutada. Veelgi keerulisemaks teeks olukorra see, kui elektriauto süttib põlema maa-aluses parklas või kortermaja all.

Tagasi üles