Nissan äratab pärast kolme aastakümmet surnuist oma odavbrändi Datsuni, pidades ennekõike silmas esimese auto soetajaid tärkavatel turgudel.
Kuldne trio: Nissan, Infiniti... Datsun
Jaapani firma tegevjuht Carlos Ghosn ütles, et Datsunist saab nende «kolmas globaalbränd» Nissani ja luksusliku Infiniti kõrval.
Esimesed uued Datsunid veerevad Indoneesia, India ja Venemaa autokauplustesse aastal 2014.
Aastaks 2016 tahab Nissan müüa ligikaudu 7 miljonit sõidukit aastas, hetkel on see number 4 miljonit. Valdavalt peaks kasv tulema massiautode müügist tärkavatel turgudel.
Datsuni taassünnist teatas Ghosn Indoneesias, kus kohtus sealse presidendi Susilo Bambang Yudhoyonoga ning avaldas plaanid investeerida järgmise kahe aastaga 400 miljonit dollarit ja suurendada Nissani töötajate ja esinduste arvu, tõstes ühtlasi tehaste võimsust.
Odavautod ja luksbrändid on autotööstuse kasumlikemaid segmente.
Nissani partneri Renault’ Rumeenia «lisadevaba» Dacia teenib üle 6 protsendi kasumit, mis on massituru masinate jaoks väga soliidne saavutus.
Odavaimad Nissanid on hetkel müügis umbes 10 000 dollariga.
Hiinas läks hiljuti turule Nissani esimene odavauto nimega Venucia. Seda brändi müüakse üksnes kohapeal.
Datsun ise on pärit aastast 1914, kui turule tuli auto nimega DAT. Need tähed olid kolme firma rajanud finantsisti initsiaalid.
Nissan pajatab, et tähed omasid ka ingliskeelset tähendust: Durable, Attractive, Trustworthy (vastupidav, atraktiivne, usaldusväärne).
Nissani asutaja Yoshisuke Aikawa võttis DATi üle aastal 1933 ja arendas nime Datsuniks. USAs müüs Nissan Datsuni nimelisi autosid veel 1980ndatel, enne kui omaenda brändile üle läks.
Nissan ei avaldanud, milliseid uusi Datsuni mudeleid, ja kus, nad ehitama hakkavad.
2010. aastal avasid Nissan ja Renault tehase India linnas Chennais, kus on võimsust 400 000 autoks aastas.
Venemaal peaks varsti saama allkirjad Renault’ 25-protsendilise osaluse kasvatamine Avtovazis, mis on sealne suurim autotootja. Renault peaks saama kontrollpaki: 50 protsenti aktsiatest pluss üks.
Copyright The Financial Times Limited 2012