Tesla tarnis selle aasta esimesel poolaastal 889 015 elektriautot, samas kui Volkswagen grupp, BMW ja Daimler (Mercedes-Benzi tootja – toim) suutsid klientideni toimetada kamba peale kokku veidi alla 600 000 elektrilise sõiduki.
Bloombergi teatel kimbutavad Saksa autotööstureid tarkvaraprobleemid, mis pidurdavad nende võtmemudelite tootmist. Eelkõige on müük häiritud maailma suurimal Hiina autoturul, kus ilma teevad Tesla ja kohalik tootja BYD.
Samas edestab Tesla Saksa automarke ka nende koduturul: tänavuse aasta esimesel poolaastal müüdi Saksamaal umbes 36 400 Teslat, samas kui Volkswageni elektrisõidukeid läks kaubaks umbes 34 400. Mercedes müüs koduturul suurusjärgus 16 900, Audi 14 400 ja BMW 12 800 elektriautot.
Bloombergi teatel on Saksa tootjatel raske sel aastal Teslale vastu seista, kuna viimane on teatanud suurtest hinnalangetustest. Näiteks eelmises kvartalis kasvas Tesla elektriautode müük 30 protsendipunkti rohkem kui Volkswagenil.
«Tesla on endiselt Saksa autotootjatest kõigil suurematel turgudel kilomeetrite võrra ees,» ütles sakslasest autoanalüütik Matthias Schmidt. «Tesla avaldab praegu hinnasurvet, et suurendada mahte ja saavutada vajalik mastaabisääst, et elektrisõidukid kasumlikuks muuta .»
Samal ajal kui Tesla plaanib laiendada oma Saksamaa tehast ja valmistub ehitama uut tootmisüksust Mehhikosse, on Saksa autotootjad takerdunud keerulistesse läbirääkimistesse ametiühingutega tehaste ümberehitamise teemal.
Samuti ei tee olukorda Saksa autotöösturite jaoks kergemaks ka kvalifitseeritud tööjõu puudus, kõrged energiahinnad ja riiki kimbutav inflatsioon. Münchenis asuva Ifo Instituudi sel kuul avaldatud uuringu järgi on Saksamaa autotootjate tulevikuootused praegu halvimad pärast 2008. aasta finantskriisi aega.