Kattai rääkis, et automaksu eesmärgistamisel peaks olema esiplaanil rohe-eesmärgid, mitte riigikassa täitmine. «Kaks aruteluks pakutud automaksu valikut erinevad peamiselt sõidukite vahetu keskkonnamõju arvestamise ulatusest. Automaks peaks nügima inimest keskkonnasõbralikuma valiku suunas, võimalusel eelistades aktiivset või ühisliikumist. Viimasteks tuleks siis koos automaksu kehtestamisega ka jõulisemalt vastavaid tingimusi luua,» märkis ta.
Seega võiks autoettevõtete liidu tegevjuhi arvates näiteks kolmandik automaksuga kogutud rahast minna ühisliikuvuse ehk ühistranspordi arendamiseks, et inimestel reaalselt tekiks isiklikule autole alternatiivne valik. Teine kolmandik peaks tema hinnangul sihistatult minema liiklustaristu arendamisse, nagu teedeehitus ja -hooldus, elektrisõidukite laadimisvõimalused ja -võimsused, liikuvuse planeerimise ja juhtimise digilahendused, automatiseeritud järelevalve.
Kui saastaja-maksab-põhimõte on esiplaanil, siis peaks Kattai sõnul maksu rakendamisel seda palju rohkem arvestama. «Hetkel pakutud lahendustes on maks ühe puuga nii sõidukile, mis valdavalt seisab, kui ka sõidukile, mis sõidab väga palju. On päris selge, et sõiduk, mis ei liigu, ei saasta,» tõdes ta.
«Jah, maksu administreerimine peaks olema lihtne ja odav, kuid see ei saa olla üks peamisi uue maksu kriteeriume, sest administreerimise mõttes veel odavam on uut maksu üldse mitte kehtestada,» lisas autoettevõtete liidu tegevjuht.
Kui sõiduki läbisõitu on keerukas arvestada, siis erinevate perioodide – näiteks päev, kuu või aasta – tasumise võimaluse loomine ei tohiks Kattai sõnul olla keerukas. See annaks ka auto omanikule võimaluse teha teadlik valik liikumisviisi osas. «Kui ainsa valikuna on aastamaks, siis sisulist valikut tegelikult ei teki, sest auto kasutamine on juba aastajagu ette tasutud,» rõhutas ta.