AMTEL: valitsuse maksuplaan ei aita kaasa autopargi noorenemisele (1)

BNS
Copy
Vanad autod Tallinnas Lasnamäel
Vanad autod Tallinnas Lasnamäel Foto: Peeter Langovits / Postimees / Scanpix

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) arvates peaks mootorsõidukimaks olema lihtne, selge ja ühetaoline ning soosima võrdset konkurentsi. Liit eelistaks sealjuures CO2-põhist registreerimis- ja aastamaksu.

Rahandusministeerium saatis kolmapäeval kooskõlastusringile seaduseelnõu väljatöötamiskavatsuse, mille alusel kehtestatakse mootorsõidukimaks suurele osale Eesti sõidukitest.

Eelnõu väljatöötamiskavatsuses on maksu arvestamiseks toodud kaks võimalikku mudelit. Esimene mudel lähtub laiemalt mootorsõiduki globaalsest ja lokaalsest keskkonnamõjust – tootmisel, tarbimisel, utiliseerimisel – ja teine kitsamalt, keskendudes vaid süsinikdioksiidi (CO2) heitele sõiduki kasutamise ajal.

Eesti autopark on suhteliselt vana

AMTELi tegevjuht Meelis Telliskivi rääkis BNSile, et täna on Eestis sõiduautode keskmine vanus suhteliselt kõrge. «Tundub, et selline meede ei aita autoparki noorendada,» nentis ta.

Telliskivi märkis, et praegu on kaheksa Euroopa riiki, kus on auto aastamaks, aga ei ole maksutatud uute autode registreerimist: näiteks Rootsi, Saksmaa, Läti. Maksutatud on kasutatud auto riiki toomine. Neis riigis saab ostja hoopis riigilt toetust uue elektri- või pistikhübriidauto soetamisel.

Mootorsõidukimaks hakkab kava järgi kehtima tuleva aasta 1. juulist ja aastamaksu tuleks esimest korda tasuda 2024. aasta augustis poole aasta eest.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles