Kaalumisel on kaks autoomaniku jaoks kehva automaksuvarianti (20)

Erkki Erilaid
Copy
Automaksu idee on õilis: suunata inimesed eelistama uuemaid, vähem saastavaid väiksemaid autosid.
Automaksu idee on õilis: suunata inimesed eelistama uuemaid, vähem saastavaid väiksemaid autosid. Foto: Sander Ilvest

Rahandusministeerium pakkus kolmapäeval välja kaks võimalikku automaksu mudelit. Need peavad tooma riigi rahakotti 120 miljonit eurot aastas, kuid kergitavad samas autoomaniku kulusid kuni kümnendiku võrra.

Rahandusministeerium saatis kooskõlastusringile seaduseelnõu väljatöötamiskavatsuse (VTK), mille alusel kehtestatakse mootorsõidukimaks suurele osale Eesti sõidukitest. «Eesti on üks väheseid riike, kus automaks puudub. Samas sõidukite arv meie teedel aina kasvab,» seletas rahandusminister Mart Võrklaev (RE). «Meie sõidukipark vananeb ja saastab keskkonda, olgu selleks siis üldine tervist kahjustav õhusaaste või ummikud linnades. Puhtama ja säästlikuma elukeskkonna tagamiseks on meil vaja seda trendi muuta, üks abivahend on maksupoliitika.»

Registreerimismaks on suunatud autode ostmise vähendamisele ja säästlikumate eelistamisele. Aastamaksuga maksustatakse auto omamist, et motiveerida inimesi oma sõidukipargi suurust ja võimsust üle vaatama ning eelistama keskkonnasõbralikumat ja väiksemate kuludega autot.

Kommentaarid (20)
Copy
Tagasi üles