Urmas Reinsalu: automaks on Eesti inimestele kahjulik ja absoluutselt põhjendamata (14)

PM Majandus
Copy
Isamaa esimees Urmas Reinsalu
Isamaa esimees Urmas Reinsalu Foto: Eero Vabamägi / Scanpix

Rahandusministeerium saatis kooskõlastusringile seaduseelnõu väljatöötamiskavatsuse, mille alusel kehtestatakse mootorsõidukimaks suurele osale Eesti sõidukitest. Isamaa erakonna esimehe Urmas Reinsalu hinnangul on tegemist ideoloogilise vasakpoolse projektiga, mis ei arvesta inimeste vajadustega.

Rahandusminister Mart Võrklaeva sõnul on Eesti üks väheseid riike, kus automaks puudub. «Samas sõidukite arv meie teedel aina kasvab. Meie sõidukipark vananeb ja saastab keskkonda, olgu selleks siis üldine tervist kahjustav õhusaaste või ummikud linnades. Puhtama ja säästlikuma elukeskkonna tagamiseks on meil vaja seda trendi muuta, üheks abivahendiks on siin maksupoliitika,» selgitas Võrklaev rahandusministeeriumi pressiteates.

Võrkaeva sõnul on tulevane maks jaotatud kaheks: registreerimismaksuks ja aastamaksuks ning see arvestab sellega, et väiksema sissetulekuga inimesed ei jaksa soetada säästlikumaid sõidukeid. Täpsemaid automaksu detaile veel ei avaldatud, kuna seadus vajab valitsuses ja erinevates riigiasutustes kooskõlastamist.

Reinsalu: valitsuse eesmärk on peale suruda elulaadi muutust

«Tänane rahandusministri välja saadetud automaksu väljatöötamiskavatsus näitab selgelt, et tegemist on ideoloogilise vasakpoolse projektiga,» teatas Reinsalu pressiteate vahendusel.

«Selle eesmärk on suruda Eesti inimestele peale elulaadi muutust. Nagu kavatsus tõdeb, on eesmärk autode kasutamist vähendada ja et olemasolevad autod tarbitaks lõpuni läbi selle, et auto kasutamise lõpphind kasvab omaniku jaoks 5–10 protsenti,» lisas Reinsalu.

Reinsalu hinnangul on paljudes Eesti piirkondades talvel probleeme teehooldusega, mis tähendab, et seal elavatel eestimaalastel pole võimalik endale valida lihtsamat sõidukit – suuremate ja võimsamate, seega ka rohkem maksustatavate autode valik on neile peale surutud.

Reinsalu toob välja, et auto registreerimisel tasutav riigilõiv on Eestis juba praegu kõrgem kui näiteks Saksamaal. Lisaks on kütusehinnad Eestis üle Euroopa keskmise.

Kommentaarid (14)
Copy
Tagasi üles