Päevatoimetaja:
Sander Silm

Maanteeameti juhtide suusad viidi Šveitsi ameti bussiga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Merike Teder
Copy
Maanteeameti juht Tamur Tsäkko pressikonverentsil.
Maanteeameti juht Tamur Tsäkko pressikonverentsil. Foto: Liis Treimann

Kui maanteeameti peadirektor Tamur Tsäkko läks koos oma kahe asetäitja Margus Suiki ja Andri Tõnsteiniga välislähetusse Genfi lennukiga, siis IT-osakonna juht Aldo Tatter ja haldusosakonna juht Ilmar Maar sõitsid kohale maanteeameti bussiga, millega võeti kaasa suusavarustus ja sõideti Genfi ning Prantsusmaal suusakuurordi lähedal asunud ööbimiskoha vahet, kirjutab Äripäev.

Et vältida sõitu läbi Poola, transporditi buss laevaga Saksamaale, mistõttu osutus kahe osakonnajuhi transport Genfi kallimaks kui maksnuks nende transport lennukiga. Kui Tsäkko koos asedirektoritega viibis ametilikult lähetuses 8 päeva, siis bussiga reisinud kaks osakonnajuhti olid komandeeringus lausa 13 päeva ning kõigi nende päevade eest maksti välislähetuse päevaraha (32 eurot päev).

Samamoodi toimiti veebruaris maanteeameti 10 juhtivtöötaja sõiduga juhtkonna seminarile Norra ja Rootsi, kus lennukiga Trondheimi lennanud juhtkonnale järgnes Eestist laevaga buss, mis sõidutas hiljem juhtkonda suusakeskuse ja Trondheimi vahel.

Kuidas oli IT-juhi ja haldusjuhi autonäitusel osalemine vajalik nende tööks, ei osanud Tsäkko eile põhjendada.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium teatas eile, et alustas Tsäkko ja mitme teise maanteeameti töötaja suhtes teenistusliku järelevalve menetlust nende ettevõetud välislähetuste kohta. Järelevalve peab selgitama, kas välislähetused Rootsi Kuningriiki ajavahemikul 12.-16. veebruar 2012 ja Šveitsi linna Genfi ajavahemikul 10.-17. märts 2012 olid otstarbekad ja seaduslikud.

Ajakirjanduse andmeil veetsid maanteeameti töötajad mõlemal reisil suure osa ajast mäesuusanõlvadel – esmalt mitu päeva Rootsi suusakuurordis Åres ja hiljem Genfi lähedal Prantsuse Alpides. Tsäkko kinnitas eile pressikonverentsil, et ametnikud käisid tööülesannetest vabal ajal suusatamas, ent kõik ametnikud maksid suusamäe 40-eurosed päevapiletid ise kinni.

Rootsi reis kallimgi

Veebruaris ja märtsis maanteeameti juhtkonna ametireisidele Rootsi ja Šveitsi suusakuurortidesse kulus 19 000 eurot maksumaksja raha. Pealtnäha võib nende kahe reisiga isegi kõik korras olla, pigem on küsimus ametnike tööeetikas, kirjutab Risto Berendson tänases Postimehes.

Nädalatagusel ametireisil Šveitsis osalesid Tsäkko ja asetäitja Margus Suik neli päeva kestnud ÜRO liiklusohutuse arutelul ja kolm ülejäänud ametnikku külastasid kolmel päeval Genfi autonäitust.

Kuid miks venis nelja päeva pikkune töölähetus nädalapikkuseks? Tsäkko külastas samuti ühel päeval Genfi autonäitust, ent ülejäänud reisimisest vabaks jäänud aja sisustas seltskond Alpides suusatamisega.

Kuid las selgitab Tsäkko ise: «Et lähetus käis laupäevast laupäevani, oli mul vaba aeg pühapäeval ja reedel ning õhtuti. Ma kasutasin siis seda oma tarbeks sportides. Õigemini kõik kasutasid. Me hoidsime väga teravalt lahus kulupoole, maanteeamet kandis kõik lähetusega seotud kulud. Sada protsenti mittetöise kulu kandsid asjaosalised ise.»

Lisaks töölähetusele Šveitsi tekib küsimusi maanteeameti juhtkonna (kümme inimest) kuu aja taguse Norra-Rootsi reisi kohta. Pealegi oli see lähetus Šveitsi reisist ligi 3500 euro võrra kallim. Nagu Tsäkko selgitas, arutati sel reisil ameti personaliküsimusi ja uut avaliku teenistuse seadust ning tutvuti Norra maanteeameti Trondheimi hooldeüksuse tööga.

Teenistuslik järelevalve lõpeb 28. märtsil.
 

Tagasi üles