Et vältida sõitu läbi Poola, transporditi buss laevaga Saksamaale, mistõttu osutus kahe osakonnajuhi transport Genfi kallimaks kui maksnuks nende transport lennukiga. Kui Tsäkko koos asedirektoritega viibis ametilikult lähetuses 8 päeva, siis bussiga reisinud kaks osakonnajuhti olid komandeeringus lausa 13 päeva ning kõigi nende päevade eest maksti välislähetuse päevaraha (32 eurot päev).
Samamoodi toimiti veebruaris maanteeameti 10 juhtivtöötaja sõiduga juhtkonna seminarile Norra ja Rootsi, kus lennukiga Trondheimi lennanud juhtkonnale järgnes Eestist laevaga buss, mis sõidutas hiljem juhtkonda suusakeskuse ja Trondheimi vahel.
Kuidas oli IT-juhi ja haldusjuhi autonäitusel osalemine vajalik nende tööks, ei osanud Tsäkko eile põhjendada.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium teatas eile, et alustas Tsäkko ja mitme teise maanteeameti töötaja suhtes teenistusliku järelevalve menetlust nende ettevõetud välislähetuste kohta. Järelevalve peab selgitama, kas välislähetused Rootsi Kuningriiki ajavahemikul 12.-16. veebruar 2012 ja Šveitsi linna Genfi ajavahemikul 10.-17. märts 2012 olid otstarbekad ja seaduslikud.
Ajakirjanduse andmeil veetsid maanteeameti töötajad mõlemal reisil suure osa ajast mäesuusanõlvadel – esmalt mitu päeva Rootsi suusakuurordis Åres ja hiljem Genfi lähedal Prantsuse Alpides. Tsäkko kinnitas eile pressikonverentsil, et ametnikud käisid tööülesannetest vabal ajal suusatamas, ent kõik ametnikud maksid suusamäe 40-eurosed päevapiletid ise kinni.
Veebruaris ja märtsis maanteeameti juhtkonna ametireisidele Rootsi ja Šveitsi suusakuurortidesse kulus 19 000 eurot maksumaksja raha. Pealtnäha võib nende kahe reisiga isegi kõik korras olla, pigem on küsimus ametnike tööeetikas, kirjutab Risto Berendson tänases Postimehes.