Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid
Saada vihje

Veriffi kahjum enam kui kahekordistus (1)

Copy
Veriffi asutaja ja tegevjuht Kaarel Kotkas.
Veriffi asutaja ja tegevjuht Kaarel Kotkas. Foto: Veriff/ Jake Farra

Isikutuvastusega tegelev tarkvarafirma Veriff OÜ teenis 2022. aastal 36,1 miljoni euro suuruse müügitulu juures 32,9 miljonit eurot kahjumit, aasta varem oli käive aga 14,2 miljonit eurot ja kahjum 12,7 miljonit eurot.

Viimase kahe aasta kahjum kaeti emaettevõtte, Ameerika Ühendriikides registreeritud ettevõte Veriff Inc., omakapitali sissemaksete arvelt, et rahastada kiirendatud kasvuplaane, selgub Veriff OÜ majandusaasta aruandest. 2022. aasta jaanuaris kaasas Veriff Inc. C-ringi käigus ka 93 miljonit dollarit investoritelt Tiger Global ja Alkeon ning senistelt suurimatelt investoritelt.

Enamiku ettevõtte kuludest moodustavad tööjõukulud: toodete ja teenuste arendus, müük ja turundus ning klienditeenindus. Ettevõtte tegevuskulud kasvasid mullu 6,5 miljonilt eurolt 18,4 miljoni euroni, tööjõukulud aga 13,8 miljonilt eurolt 23,8 miljoni euroni. Muud ärikulud kasvasid 22 500 eurolt 4 miljoni euroni.

Viimastel aastatel sõlmitud suuremahulised teenuslepingud tõid kaasa olulise teenindusmahtude kasvu 2022. aastal – võrreldes 2021. aastaga saavutas ettevõte 2,5-kordse verifitseerimismahtude kasvu, mille tagasid nii lepingud uute klientidega kui ka olemasolevate klientide mahtude orgaaniline kasv. See omakorda võimaldas jätkata verifitseerimisteenuse automatiseerimist suurema hulga andmete analüüsi tõttu ning saavutada teenuse kvaliteedi tõus.

Samas toimus ka 62-protsendine kliendibaasi kasv võrreldes eelmise aastaga ning Veriffi teenuseid kasutab nüüdseks ligikaudu 600 klienti üle maailma. Lansseeriti ka uusi tooteid, näiteks biomeetriline autentimine, aadressipõhine isikutuvastus ja Ameerika Ühendriikide isikukoodipõhine identimine.

2022. aasta lõpu seisuga oli Veriff OÜ palgal 417 töötajat, aasta varem 337 töötajat. Mullune aasta keskmine töötajate arv oli 398, 62 rohkem kui 2021. aastal.

2023. aastal on Veriffi põhilised eesmärgid uute klientide hõivamise jätkamine eelkõige Ameerika Ühendriikides, Suurbritannias ja Euroopa Liidus, ärimahtude jätkuv kasvatamine ning tootearendus ja ettevõtte arendamine tervikuna. Ettevõtte peamised investeeringud on suunatud tööjõule.

Tagasi üles