Logistikaettevõtte DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss leiab, et riik vajaks pikemat vaadet, kuidas teha Eestis elektrisõidukitele üleminek sujuvaks ning tema arvates võiks riik muu hulgas rohepöörde õnnestumiseks rohelaene käendada.
DPD Eesti tegevjuht: riik võiks rohelaene käendada (1)
2035. aastast ei ole Euroopas enam lubatud müüa sisepõlemismootoriga sõidukeid, mistõttu kasvab Kirsi sõnul surve elektrisõidukite ostmiseks juba praegu. «See on suureks väljakutseks väikeettevõtetele, kellel pole võimalik rohesõidukeid tänastel tingimustel soetada,» nentis ta pressiteates.
«Öeldakse, et väike- või keskmise suurusega ettevõte on majanduse veduriks ning alustalaks. Kui väikeettevõtjad ei suuda rohepöördega kaasa tulla, siis hakkab see õõnestama Eesti majandust. Seetõttu peaks riik ettevõtjatele läbi toetavate ja regulatiivsete meetodite appi tulema,» rääkis DPD Eesti tegevjuht.
Kirss pakkus välja, et riik võiks hakata rohelaene käendama nagu Kredexi kaudu kunagi on tehtud, sest see annaks pangale kui äriettevõttele kindlustunde, et saavad oma raha tagasi. «On vaja selget arusaama, milline on riigi roll elektrifitseerimisel ja keskkonnahoiul,» rõhutas DPD Eesti tegevjuht. Ta lisas, et rohepöörde elluviimisel on oluline jälgida, et Eesti ettevõtete konkurentsivõime säiliks ning ei halveneks võrreldes naaberriikidega.
DPD Eesti masinapargis on praegu 22 elektrikaubikut, ent ettevõtte plaanide kohaselt kerkib see arv sügiseks 50-ni. «DPD lahendab täna tekkinud olukorda kahte moodi – ühelt poolt soetame ise elektrikaubikuid oma masinaparki ning palkame kullereid ning teisalt rendime elektrikaubikuid partneritele välja. Aga kokkuvõttes ei ole sõidukipargi arendus meie äri põhifookus ning soovime siiski keskenduda pakiveotaristu ehitamisele ja pakiveoäri arendamisele,» lisas Kirss.