Päevatoimetaja:
Sander Silm

Eesti poodide müügilangus on Euroopa Liidu üks suurimaid (4)

Copy
Toidupood. Pilt on illustratiivne.
Toidupood. Pilt on illustratiivne. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja / Scanpix

Eurostati andmetel langes Eesti jaekaubanduse maht mais aastaga 9,6 protsendi võrra, mis oli üks suurimaid langusnäitajaid. Euroalal ja Euroopa Liidus (EL) vähenes maht aastaga vastavalt 2,9 ja 3 protsenti.

Aprilliga võrreldes vähenes Eesti jaekaubanduse maht 0,1 protsenti, euroalal püsis see eelmise kuu tasemel ja ELis langes 0,1 protsenti, teatas Eurostat.

Mais vähenes aprilliga võrreldes euroalal enim toidu-, joogi-, ja tubakatoodete jaemüük, 0,5 protsendi võrra. Mootorikütuste müük vähenes samas 0,3 protsendi võrra, ent mitte-toidukaupade müük suurenes 0,1 protsenti.

Liikmesriikidest, mille kohta Eurostatil on andmeid, vähenesid jaemüügi mahud kuuvõrdluses enim 5,3 protsenti Sloveenias, 4,5 protsenti Luksemburgis ning 3,7 protsenti Poolas. Müügimaht kasvas enim 3,3 protsenti Rumeenias, Portugalis aga 3,2 protsenti ja Rootsis 1,6 protsenti.

Euroalal langesid aastaga enim toidu-, joogi-, ja tubakatoodete jaemüük, kokku 3,5 protsenti.

ELi arvestuses kahanes toidu-, joogi-, ja tubakatoodete müük 3,5 protsenti, mootorikütuste jaemüük langes 2,5 protsenti ning mitte-toidukaupade jaemüük 2,4 protsenti.

Liikmesriikide seas langesid jaekaubanduse mahud aastaga enim 13,4 protsenti Sloveenias, 12,3 protsenti Ungaris ja 9,6 protsenti Eestis. Jaemahu suurimat kasvu nähti aastavõrdluses 7,4 protsenti Hispaanias, Küprosel 6,1 protsenti ja Maltal 3,3 protsenti.

Tagasi üles