Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ukraina lisas Unileveri rahvusvaheliste sõjasponsorite nimekirja

Copy
Unileveri logo.
Unileveri logo. Foto: Tatan Syuflana

Üha enam kutsutakse Briti tarbekaupade hiiglast Unileverit üles lõpetama oma tegevust Venemaal pärast seda, kui ettevõte väidetavalt kahekordistas oma kasumit keset käimasolevat Ukraina sõda.

Ukraina valitsus on nimetanud tarbekaupade hiiglast Unileveri rahvusvaheliseks sõjasponsoriks, süüdistades ettevõtet Venemaa sissetungist kasu lõikamises. Ukraina riiklik korruptsiooniennetuse agentuur (NAPC) märgistas Briti tootjat tegevuse jätkamise eest Venemaal, väites, et ettevõtte kasum on aasta jooksul kahekordistunud.

«Pärast Venemaa täiemahulist sissetungi Ukrainasse lubas ettevõte peatada oma toodete täieliku impordi ja ekspordi Venemaalt ja Venemaale ning peatada kõik meedia- ja reklaamikulutused,» ütles agentuur oma avalduses.

«Aasta hiljem aga kahekordistus Unileveri kasum Venemaal 4,8 miljardilt rublalt (48,7 miljonilt eurolt) 2021. aastal rohkem kui 9,2 miljardi rublani (93,4 miljoni euroni) eelmisel aastal. Lisaks tänu märkimisväärsele kasumile, mis teeniti, suutis [Unilever Russia] suurendada oma kapitali 2021. aasta 25,3 miljardilt rublalt 34,5 miljardile rublale 2022. aastal.»

Unileverile kuulub selliste populaarsete kaubamärkide kataloog kosmeetika- ja kodupuhastusvahendite valdkonnas nagu Dove, Rexona ja Domestos, samuti Cornetto, Magnum ja Lipton toiduainetetööstuses.

Aktivistide rühmitus The Ukraine Solidarity Project (USP) väitis, et ettevõte panustab Venemaa majandusse umbes 1,1 miljardit dollarit aastas ja kutsus neid üles Venemaalt lahkuma.

Unilever kaitseb Vene tegevust

Unilever on jäänud oma veebruaris tehtud avalduse juurde, milles ta väitis, et tarnib Venemaale ainult «igapäevaseid toiduaineid ja hügieenitooteid».

«Me mõistame, miks Unileverit kutsutakse üles Venemaalt lahkuma,» ütles ettevõte.

«Samuti tahame selgeks teha, et me ei püüa kaitsta ega majandada oma äritegevust Venemaal.»

«Kuid selliste ettevõtete jaoks nagu Unilever, kellel on riigis märkimisväärne füüsiline kohalolek, ei ole lahkumine lihtne,» lisas firma avalduses.

Paljud rahvusvahelised kaubamärgid on pärast Ukraina sissetungi veebruaris 2022 katkestanud sidemed Venemaaga, sealhulgas on Venemaalt lahkunud McDonald's, Coca-Cola, Starbucks ja Heineken.

Eelmise aasta mais teatas McDonald's, et sulgeb ajutiselt kõik 850 müügikohta üle kogu riigi, kuna see ei ole enam vastuvõetav ega ole kooskõlas McDonald'si väärtustega.

 
Tagasi üles