Tallink Grupi Burger King restorane haldav OÜ Tallink Fast Food jäi möödunud aastal 3,1 miljoni euroga kahjumisse, aasta varem oli ettevõtte puhaskahjum 2 miljonit eurot ning sellele eelnenud majandusaasta kahjum ligi miljon eurot.
Tallinki Burger Kingi frantsiisifirma kahjum süvenes veelgi
Kiirtoitlustusrestorane haldava ettevõtte müügitulu tegi samal ajal aga märgatava kasvu – tunamulluselt 4 miljonilt eurolt ligi 7,9 miljoni euroni. Aastane kasv on seega 83 protsenti, selgub ettevõtte majandusaasta aruandest.
«2022. aaasta alguses mõjutasid tugevalt meie majandustegevust veel COVID-19 pandeemiast tulenenud piirangud, kuna inimeste liikumine oli piiratud ning restoranides kohapeal söömine keelatud. Veebruaris puhkenud Ukraina sõda ning Restaurant Brands Internationali kui frantsiisiandja võimetus lõpetada äritegevus Venemaal tõid kaasa palju negatiivset suhtumist ja meediakajastust ning seetõttu ka käibenumbrite languse sõja esimestel kuudel,» põhjendas firma juhtkond mulluseid majandustulemusi. Aasta teise poole majandustulemust mõjutasid negatiivselt ülikõrged elektrihinnad.
Tänavu soovib ettevõte jätkata arendustegevustega uute restoranide avamiseks kõikides riikides. Põhifookus on seejuures suunatud peamiselt drive-thru restoranide avamisele. Majandustulemuse parandamiseks keskendub firma uute klientide võitmisele ning kulude kokkuhoiule.
Mullu töötas ettevõttes keskmiselt 133 inimest, mida oli 12 inimese võrra enam kui aasta varem. Palgakulu kasvas aastaga 26,9 protsenti ligi 1,8 miljoni euroni.
Tallink Fast Food avas esimesed Burger Kingi kiirtoitlustusrestoranid 2020. aasta aprillis. Praeguseks hallatakse kokku 18 restorani, neist kaheksa Eestis ning viis nii Lätis kui Leedus.