Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Noor Eesti räppar investeeris Bolti konkurenti viiekohalise summa (1)

Copy
Hoog tõukeratas.
Hoog tõukeratas. Foto: Hoog Mobility / Sam Schmidt

Tallinna Tehnikaülikoolis ärindust õppiv Räppar Säm paigutas viiekohalise summa elektritõukerataste idufirmasse Hoog.

Eesti muusikud on alati otsinud võimalusi, kuidas oma rahavoogu volatiilse muusikatööstuse eest kaitsta. Tanel Padari, Anne Veski jt kõrval jagab nüüd oma kogemusi Säm, kes on vaatamata noorele eale üles ehitamas märkimisväärset investeerimisportfelli. Ta räägib avatult, et seni suurim investeering sündis tänu hea sõbra abile.

«Minu soovitus on lihtne – ärge üritage kiiresti rikkaks saada,» manitseb investeerimismaailmas esimesi samme tegev artist Säm. Mõne kuu eest paigutas ta viiekohalise summa elektritõukerataste idufirmasse Hoog.

«Investeerimine on mind alati väga huvitanud ning viimase aasta jooksul olen käsi mustaks teinud nii Balti börsil kui maailma finantsturgudel. Iduettevõtlusesse investeerimine polnud mul esialgu mõtteski,» tõdeb ta.

«Elu teeb aga oma töö ning kui hea sõber Drevor Andris Rudnevs mainis, et nad üritavad oma ettevõttega Hoog Mobility raha kaasata, ütlesin pooleldi naljatades vastu, et mul natuke raha seisab küll, jah... ning otsin kohta, kuhu seda investeerida,» ütles räppar.

«Algselt olime mõlemad üsna segaduses, et mis nüüd toimub – kas lähebki asjaks? See on pika puuga mu elu suurim investeering! Kuid kuskil kuu aega arutamist ja planeerimist ning lõimegi käed. Mul polnud soovi jääda passiivseks investoriks, seega nõustusin hakata aktiivselt sotsiaalmeedia, loovprojektide ja kampaaniate kallal töötama,» meenutab erinevatel platvormidel miljoneid kuulamisi kogunud artist.

Värske tegija elektriliste tõukerataste maastikul

Hoog Mobility on elektritõukerataste firma, mis sai alguse eelmise aasta augustis Raplast. Tänaseks on tõukerattad jõudnud ka Kohilasse ning teistesse lähiasulatesse. Firma eripära on see, et tegutsetakse lisaks linnadele ka valdades, alevikes ja külades, kus elab vaid paar tuhat inimest. Eesmärk on ühendada keskused lähiasulatega, et pakkuda kõigile alternatiivset transpordivahendit liiklemiseks.

«Tegelikult sai Hoog alguse üldse kaubikurendi ideest,» räägib Sämi sõber ning firma üks asutajatest Drevor Andris Rudnevs. «Kaasasutaja Holger Ollemaga mõistsime aga kiirelt, et meie kodulinnas Raplas on just sellisest lihtsast transpordiviisist – elektritõukeratastest – puudus. Lähemalt seda haru uurides märkasime, et üleüldiselt vajab see teenus Eestis mitmekülgsust ja värsket hingamist. Kui paljudes teistes Euroopa linnades saab teenusepakkujaid lausa kahe käe sõrmedel kokku lugeda, siis Eestis tegutseb vaid kaks suuremat pakkujat,» räägib Rudnevs.

Kuidas saadakse hakkama turul, kus on ees kaks suurt tegijat – Bolt ja Tuul?

«Praegu on meie kõige suuremaks eeliseks Tuule ja Bolti ees muidugi see, et pakume teenust linnades, kus tõukerattaid veel pole. Lisaks on Hoog tõukeratastel kordades rohkem lisasid, mis teeb sõidu mugavamaks ja ohutumaks. Tõukerattal Hoog on amordid, suunatuled, juhtmevaba laadimisega telefonihoidja ning topsi- ja kotihoidja. Lisaks oleme väga aktiivselt tegutsenud parkimiskultuuri loomise ja parandamisega, mis on muutnud täielikult linnapilti võrreldes esimeste kuudega,» kiidab Rudnevs.

Koostöö räppariga sündis ülikoolis

Drevor ja Säm tutvusid TalTechis, kus õpivad mõlemad ärinduse erialal. «Ülikoolis tegime tihti koos grupitöid ning märkasime kohe, et meil koostöö sujub. Selle aasta algul mainisin, et otsime tiimi uusi liikmeid juurde ja tundus igati loogiline esmalt Sämile kohta pakkuda,» räägib firma kaasomanik Rudnevs.

«Saime kõik alguses aru, et ma pakun rohkem väärtust enda teadmiste, oskuste ja tutvustega, kui rahalise poolega,» räägib Säm, kelle vastutusalasse kuuluvad tänaseks Hoog Mobility sisuturundus ja sotsiaalmeedia haldamine.

«Hoog tundus algusest peale ülimalt põnev ning ma ei tahtnud kindlasti jääda ainult passiivseks investoriks,» ütles Säm.

Sämi ja mitmete teiste investorite toel plaanitakse kahe järgneva nädala jooksul laieneda veel viite Eesti linna.

Räppar Säm
Räppar Säm Foto: Hoog Mobility / Sam Schmidt

Märksõnad

Tagasi üles