LUGEJA KÜSIB Kas halvaksläinud toidu ostnud kliendile raha tagastamine on kahju heastamiseks piisav?

Aimur-Jaan Keskel
, majandusajakirjanik
Copy
Riknenud toitu pole alati võimalik peale vaadates tuvastada. Pilt on illustratiivne
Riknenud toitu pole alati võimalik peale vaadates tuvastada. Pilt on illustratiivne Foto: Alina Matveycheva / Pexels

Lugeja küsib: toidupood müüb riknenud toitu, mille tegelik seisukord pole peale vaadetes näha ning klient saab toidu mittekõlblikkusest aru alles siis, kui ta on seda söönud. Kas toote eest raha tagastamine on piisav tekkinud kahju (ja võimaliku terviseriski) korvamiseks? Kuidas peaks kliente väärtustav ettevõte niisuguses olukorras käituma või mis õigused on ostjal?

Vastab Svetlana Jankovenko, põllumajandus- ja toiduameti toiduosakonna juhataja:

Kui tarbijal on tootest lähtuvalt kaebusi, tuleb pöörduda kaupleja ja/või tootja poole kirjaliku avaldusega. Loomulikult on tarbijal õigus nõuda toote eest makstud raha tagasi. Kui kaupleja ja/või tootja jätab vastamata või tarbija pole vastusega nõus, on tal võimalik pöörduda nõudega kohtu poole või ka tarbijavaidluste komisjoni, mis tegutseb tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti juures.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles