Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Toidupoodide jaaninädala müüginumbrid kasvasid ka tänavu

Copy
Jaanituli. Pilt on illustratiivne.
Jaanituli. Pilt on illustratiivne. Foto: Signe Oidekivi

Vaatamata keerulisele majandusseisule kasvas ka tänavu jaaninädalal toidukaupluste käive märgatavalt, mõnel puhul ka eelmise aasta sama ajaga võrreldes.

«Jaaninädala müük kasvas aastatagusega võrreldes 10 protsenti ja seda erinevalt aasta kestnud trendist, kus mahuline müük langeb. Selveri müügimahud püsisid, värskete toidukaupade valikus kasvasid. Päevade vaates oli suurima käibega 22. juuni, millest kujunes Selveri läbi aegade suurim jaanilaupäevaeelne läbimüügipäev,» kommenteeris Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski BNS-ile.

Jaaninädalal tunti tänavu oluliselt suuremat huvi Veski sõnul ka e-poest tellimise vastu. «Teenindasime kolmandiku võrra suurema hulga tellimusi, müügitulu kasvas ligi 45 protsenti. Samal ajal oli pühadega seotud vabade päevade arv tänavu ühe päeva võrra lühem,» märkis ta.

Veski sõnul püsis grilltoodete müük eelmise aasta tasemel, ent suurim üllataja oli värske kala, mis ületas eelmist aastat nii käibes kui müügimahtudes. «Suuremate kasvajatena saab veel välja tuua piimatoodete ja puuvilja müügi kasvu. Eelmisele aastale jäi mahus alla vaid valmistoitude ja kondiitritoodete müük, hinnakasvu arvelt püsis neiski kategooriates siiski rahaline käibekasv,» ütles Veski.

Alkoholi ja mahlu osteti vähem, samas vee- ja karastusjookide müük kasvas viiendiku võrra.

Jaaninädala menuktoode oli Selveri kommunikatsioonijuhi sõnul arbuus, enim ostetud lihatooted Vastse-Kuuste ja Maks&Mooritsa toorvorstid ja klassikalises marinaadis šašlõkk. Enim ostetud joogid olid aga A. Le Coq’i Premium, Saku Karl Friedrich, Saaremaa vesi, Coca-Cola ja A. Le Coqi traditsiooniline limonaad.

Rimi ostujuht Talis Raak kommenteeris BNS-ile, et kahtlemata on jaanipäeva nädal üks suurema käibega nädalaid aastas, jäädes üldiselt alla ainult jõuluperioodile. «Sel ajal on reeglina käive ligikaudu 10 protsenti suurem võrreldes tavapärase kuulõpu perioodiga,» ütles Raak ja lisas, et hästi läks Rimil ka sel aastal ja müügid olid ootuspärased.

«Tarbimine püsis samas trendis eelmiste nädalatega ja mahtude mõistes oli jaanipäeva tarbimine sarnases suurusjärgus eelmise aastaga. Selle aasta jaaninädalal kasvas jäätiste tarbimine, mida toetas suurepärane suveilm. Samuti osteti rohkem jahutatud lihatooteid, nii marineeritud kui marineerimata, ning värsket kala,» tõi ta välja.

Populaarsemate toodete osas Rimi ostujuhil üllatusi ei olnud ja lemmikud olid endiselt kaelakarbonaad, arbuus ning murelid.

Prisma Peremarketi sortimendi- ja hankedirektori Kaimo Niitaru kommenteeris BNS-ile, et kui võrrelda müüki jaaniperioodil muu tavalise ajaperioodiga, siis oli müügi kasv üle 50 protsendi. «Mõnes tootekategoorias nagu šašlõkid ja maitsestatud lihad, kasvas müük isegi kuni seitse korda,» ütles Niitaru ja lisas, et aktiivseimad päevad ostlemiseks olid tänavu 22. ja 23. juuni.

«Enim ostetud tooted olid arbuus, banaan, kartul, kurk, lõhefilee, kanašašlõkk, tooted Prisma valmistoidu ja salatibaari valikust. Jookidest müüdi enim vett ja õlut,» tõi Niitaru välja. Populaarseimad tooted jaanimüügi ajal olid Niitaru sõnul suuresti samad nagu ka eelmisel aastal, erinevust oli märgata selles, et ostjad valisid rohkem sooduskampaanias olevaid kaupu.

 
Tagasi üles