Petturite ohvriks langemist soodustavad tavaliselt kaks faktorit – oskamatus kelmust oodata ja tähelepanematus detailide suhtes. Petturid kuritarvitavad inimeste usaldust teenusepakkujate vastu, kasutades näiteks riigiasutuse, panga või kullerfirma nime selleks, et inimesi petulehele suunata ja nende andmetele või pangakontole ligi saada.
Petulehele võib sattuda mitte ainult kirja või sõnumiga saadetud lingile vajutades, aga ka näiteks otsingumootorisse teenusepakkuja nime sisestamise järel esimeste seas pakutud lehele minnes või sotsiaalmeedias võõra inimesega mõne asja ostmise või müümise üle suheldes.
Palju pettusi müügikeskkondades
Hetkel esineb üha rohkem pettusi just müügikeskkondades. Ohvriks langenud inimesed on soovinud Facebook Marketplace’i või teise müügiplatvormi kaudu oma asju müüa.
Skeemi kohaselt võtab pettur müüjaga ühendust, avaldab soovi kaup ära osta ja palub selle talle kullerteenusega kohale toimetada. Ostja poolt tasutud kullerteenuse vormistamiseks saadab pettur müüjale lingi justkui teenusepakkuja lehele ja palub, et paki saatja sinna oma andmed sisestaks. Muuhulgas palutakse veebilehel sisestada saatja kaardiandmeid, mille järel laekub ohvri telefonile ka kinnituskood. Kuigi ohvrile tundub, et ta kinnitab saadetise andmeid, kinnitab ta tegelikult raha ülekannet või oma kontole sisselogimist. Raha kaotamisest saab ohver aru alles siis, kui saab oma pangalt teavituse vahendite broneerimisest või makse sooritamisest.
Kirjeldatud skeemi puhul võib öelda, et ohver võinuks mõelda sellele, et juhul, kui teenuse eest maksab paki saaja, siis teenusepakkuja tegelikult saatja pangakonto andmeid ei vaja.