Sellises hektilises seisus vaadatakse tarbija rahakotti, aga olulisem on ise ellu jääda. Peame tõstma nii palju, kui saame, ja nii palju, kui vaja, et jätkusuutlikud olla.
Kriisi ajal hinna tõstmisel ei jälgi tootja mitte seda, millal tarbijal raha otsa saab, vaid seda, millal tal endal enam ressursse pole.
Viimasel kahel kuul on jäätise tarbimine kasvanud aastases võrdluses ja mahus, mitte ainult rahas. Muidugi on siin oma osa kuumal ilmal. Kriisi ajal hinna tõstmisel ei jälgi tootja mitte seda, millal tarbijal raha otsa saab, vaid seda, millal tal endal enam ressursse pole.
Ilm on väga kuiv, põllud kuivavad, piimahind hakkab sügisel tõusma. Energiahind samuti. Selleks, et jätkusuutlikult toota, peame me praegu raha koguma, et hinda tõstmata uude aastasse minna.
Tootjad vähendavad toote kogust pakendis, et rohkem teenida. Kas olete samuti oma toodete kogust vähendanud?
Me ei ole ühegi jäätise kaalu vähendanud, et hinda madalamaks saada. Kui kaal alla tuua, suurenevad pakendi- ja muud kulud, mis lähevad sinna juurde. Küll aga oleme toonud turule väiksemaid jäätiseid, nagu Laulupeo jäätis, mis on paras ports lastele magustoiduks ja energialaksu saamiseks. Väikeste toodete turg on näidanud kasvamist mitte hinna, vaid tarbimismugavuse tõttu.
Jäätise turule on tulnud mitmeid väikseid tegijaid, kes on aastate jooksul kasvanud ja kanda kinnitanud. Kas Premia ja Balbiino valitsevat positsiooni suudab keegi ohustada?