Päevatoimetaja:
Sander Silm

Brändiuuring Kalev hakkab oma populaarsust kaotama (6)

Copy
Kas pakendiuuendus andis viimase hoobi Kalevi langevale populaarsusele uuringu edetabelis?
Kas pakendiuuendus andis viimase hoobi Kalevi langevale populaarsusele uuringu edetabelis? Foto: Orkla

Kantar Emori mais tehtud uuringust selgub, et maiustuste lipulaev Kalev hakkab kaotama oma edumaad teiste toidu- ja joogibrändide seas.

Kalev on küll endiselt armastatuim bränd, kuid ei edesta enam järgnevaid brände sama ülekaalukalt kui varem.

Eeskätt on Kalevil kannul lihabränd Maks&Moorits, mis meeste seas on tõusnud lemmikbrändiks, kuid Kalevi edu kahaneb ka teiste armastatud toidubrändide ees, nagu sulatatud juust Merevaik, lihabränd Rakvere ning piimabrändid Alma ja Farmi.

Kantar Emori uuringueksperdi Katrin Männaste sõnul võib siin oma rolli mängida Kalevi julge muudatus pakendites, samas on keskealiste ja vanemate tarbijate seas Kalevi meeldivus tasapisi langenud läbi uuringuaja ehk seitsme aasta.

«Üldiselt aga kõige meeldivamate toidubrändide seas aastatagusega võrreldes uustulnukaid ei ole ning Eesti inimesed hindavad toiduvaldkonnas jätkuvalt kohaliku taustaga, eeskätt siinsele turule-tarbijale suunatud ja läbi aastate harjumuspäraseks saanud brände,» lisas Männaste.

Eesti populaarsemad brändid mais 2023 võrreldes aastatagusega
Eesti populaarsemad brändid mais 2023 võrreldes aastatagusega Foto: Kantar Emor

Tooterühmade lõikes mahub veerandsaja meeldivaima toidubrändi sekka enim piima-, liha-, teraviljatoodete omi. Rahvusvahelisema haardega brändid jõuavad meeldivamate sekka pigem mitte-eestlaste kõrgema eelistuse toel.

Brändieelistus erineb jätkuvalt vanuse ja soo lõikes ‒ kui noorimas tarbijasegmendis (15–24-aastased) on edetabeli tipus rohkesti maiustuste, snäkkide ning jookide brände, siis keskealised ja vanemad tarbijad väärtustavad Kalevi kõrval pigem põhitoiduainete ehk liha-, piima- ning teraviljatoodete brände. Meeste lemmikute seas on naistega võrreldes enam joogibrände, samuti püsib tugevam lihabrändide positsioon. Piimatoodete ning teravilja-, pagari- ning kondiitritoodete brändid kalduvad olema ennekõike naiste lemmikud.

Toidubrändide edetabeli väljaselgitamiseks paluti vastajail etteantud nimekirja (brändinimi koos logoga) alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 100 brändi seast. Veebis tehtud uuringus osales 1094 inimest vanuses 15–74 aastat üle kogu Eesti.

Tagasi üles