Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Volkswagen lubab odavamaid elektriautosid tänu uuele tehnoloogiale (2)

Copy
Tehnik jälgib Volkswageni kontserni uurimiskeskuses Salzgitteris katmismasinat, millega toodetakse elektroode, mis on osa akuelemendi tootmisprotsessist.
Tehnik jälgib Volkswageni kontserni uurimiskeskuses Salzgitteris katmismasinat, millega toodetakse elektroode, mis on osa akuelemendi tootmisprotsessist. Foto: JOHN MACDOUGALL

Volkswagen keskendub uuele protsessile akude masstootmiseks. Selle eesmärk on muuta elektriautod odavamaks ja anda neile eelis Tesla ees.

Volkswagen ja tema tehnoloogiapartner on töötanud välja uue akude tootmisprotsessi, mida nimetatakse kuivkatteks ja mille laiendamine võib vähendada akude tootmiskulusid sadade miljonite eurode võrra aastas, ütles Volkswageni akujuht Reutersile.

Autotootja, kes töötab tehnoloogia kallal koos trükipresside tootja Koenig & Bauer AG-ga, ütles, et nad on esimesed ettevõtted, kes on suutnud välja arendada selle protseduuri nii positiivse kui ka negatiivse elektroodi jaoks.

«Keegi teine ei suuda seda täna teha,» ütles akujuht Thomas Schmall meedia ümarlaual.

Traditsioonilise aku valmistamisel kantakse katoodi ehk positiivse elektroodi ja anoodi ehk negatiivse elektroodi materjalid kandeplaadile keemilise pastasegu abil, mis peab kuivama ning mis nõuab suurt energiakulu.

Schmall selgitas, et kuivkatmine välistab selle sammu liimi abil, mis ei vaja kuivatamist. See peaks vähendama energiatarbimist rakkude tootmisel 30 protsendi võrra ja vähendama elektriautode maksumust mitmesaja euro võrra sõiduki kohta.

Tesla, mis omandas sarnase protsessi 2019. aastal idufirma Maxwell Technologies omandamise kaudu, on seni suutnud anoodi kuivkattega katta, kuid katoodiga on veel probleeme, ütlesid allikad märtsis Reutersile.

Volkswagen ütles, et on oma meetodiga tootnud katseliinil mitusada rakku ja peaks olema 2027. aastaks valmis alustama tööstusliku tootmisega.

Koos tootmise suurendamise ja odavamate toorainetega loodab autotootja, et kõnealune meetod aitab vähendada rakkude kulusid umbes 50% võrra, ütles Schmall.

Volkswageni akude tütarettevõtte PowerCo tegevjuht Sebastian Wolf lisas, et Saksamaal, Hispaanias ja Kanadas ehitatavates rakutehastes on endiselt kuivatusliinid, kuid need saab hiljem eemaldada, mis vabastab umbes 15% tehase põrandapinnast.

Tagasi üles