Juulist asub Raplamaa maakonnaliine teenindama uus bussifirma

BNS
Copy
Gobus väikebuss.
Gobus väikebuss. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees / Scanpix

Alates 1. juulist vahetab AS Go Bus välja Raplamaa maakonnaliinide senise vedaja Hansa Bussiliinid AS-i.

Uue lepingu alusel toob Go Bus vastavalt riigihanke tingimustele liine teenindama 26 kaasaegset ja keskkonnasõbralikku bussi, teatas MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus. Lepingu teenindamise perioodiks on kaheksa aastat ning selle aastane kogumaht on 1,7 miljonit liinikilomeetrit.

MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse tegevdirektor Andrus Niliski sõnul on Keskuse eesmärgiks pakkuda üha rohkematele inimestele mugavat ja sobivat liinvõrku. «Soovime tuua ühistranspordi kasutajaid üha enam kõikidesse ühistranspordiliikidesse juurde. Kõikides piirkondades, kuid eriti Raplamaal on oluline tähtsus parandada koostööd ka teiste liikuvusteenustega, et nii rongi- kui ka bussi- ja kergliiklus töötaks ühtse süsteemina, võimaldades reisijatele võimalikult suurt kasutusmugavust,» toonitas ta.

Go Busi juhataja Andrei Mändla sõnul on lisaks kasutajamugavusele oluline ka keskkonnasõbralikkus. "Tänases maailmas, kus kliimamuutustega kohanemine ning vajadus kiiresti vähendada keskkonnajalajälge on üha teravam, peame pakkuma mitte ainult mugavaid, vaid ka keskkonda hoidvaid transpordilahendusi. Uued bussid hakkavad sõitma HVO [taastuvtoorainel põhineval – toim.] kütusel, mis aitab tagada piirkonna puhtama elukeskkonna," ütles Mändla. Ettevõtte investeering uute busside soetamisse ulatub 3,7 miljoni euroni.

Raplamaa teedele tuleb ühtse Põhja-Eesti väliskujundusega 26 Iveco Rosero, SOR-i ja Iveco Crossway bussi. Suuremad bussid on minimaalselt 64 sõitjakohaga, kus istekohtade arv on vähemalt 41 ning väiksemad bussid on minimaalselt 21 sõitjakohaga, kus istekohtade arv on vähemalt 15.

Kõik bussid on vähemalt ühe teenindusukse juures madala sisenemisega, nii lapsevankri kui ratastooliga reisijale. Keskmine bussiala on varustatud invakohtadega. Bussid on varustatud ka kliimaseadmete, USB laadimispistikute ning turvavöödega. Lisaks on sujuva reisi tagamiseks bussides audiovisuaalne teavitussüsteem – saabuvatest peatustest saab reisija teada nii ekraani kui häälteavituse vahendusel.

Piletimüügisüsteem kui selline jääb samaks, ent bussidesse tulevad varasemast uuemad seadmed. Pileteid osta ja sõite registreerida saab endiselt elektrooniliste ühiskaartidega, jääb ka võimalus sularaha eest pileteid soetada. Pileti ostu võimalus on endiselt juhi juures, esimesest uksest sisenedes, nagu ka 0-eurose soodustusega sõidu registreerimise võimalus. Kehtima jäävad kõik praegused soodustused neile kes ei ole vanuses 20–62 eluaastat ning ka tasuta sõiduõigus neile kellel on väljastatud puude otsus või töövõimetus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles