Kui Kaja Kallas heitis kolmapäeval riigikogu infotunnis meediale ette, et mullu kevadel rakendatud käibemaksu alandamine ei jõudnud tarbijahindadesse, vaid ajalehed hoopis kallinesid, ühtlasi nimetas Kallas mulluseid maksuleevendusi «veaks», siis Tiiveli sõnul ei olnud 2022. aasta maksualanduse eesmärk saada ajalehtede hinda odavamaks.
Tiivel meenutab mullu 18. mail valitsuse pressikonverentsil kõlanut, milles toonane koalitsioon kinnitas: «Muudatuste kohaselt alaneb ajakirjandusväljaannetele kehtiv käibemaksumäär alates 1. augustist üheksalt viiele protsendile, et toetada Venemaa poolt liberaalse demokraatia vastu suunatud infosõjas ja inforünnakute keskkonnas sõltumatu ja professionaalse Eesti kvaliteetajakirjanduse kättesaadavust».
«Niisiis käibemaksu alandamise põhjused olid hoopis muud, kui koalitsioon on viimasel nädalal väitnud, ja sellest oldi vähemalt tol hetkel teadlikud,» ütles Tiivel, kelle sõnul oli käibemaksu langetusest kirjastajatele mullu väga palju abi.
Kallase juttu on raske mõista
Tema sõnul on raske mõista ka Kallase juttu selle kohta, et ajakirjanduse hinnatõus on olnud suurem kui hindade kallinemine üldiselt riigist. Nimelt on Kallas öelnud, et kui võrrelda maikuu taset detsembri omaga, siis ajalehed on kallinenud 8,4 protsendi võrra, samal ajal kui üldine hinnatase on kallinenud neli protsenti. «Ehk siis ajalehed on kallinenud kiiremini kui keskmine ostukorv,» ütles Kallas kolmapäeval riigikogu infotunnis.
Tiiveli sõnul ei saa aga üldist hindade kallinemist ajakirjanduse hindadega võrrelda. «Trükimeedia sisendhinnad on aastaga kasvanud oluliselt rohkem kui üldine inflatsiooninäitaja: näiteks paberi hind üle kahe korra ja kojukande hind 25 protsenti,» tõi Tiivel esile.