Bud Light on kaotanud oma esikoha USA õlleturul Modelo Especialile, pärast konservatiivide tagasilööki sotsiaalmeedia reklaami tõttu, mille tegi transsooline suunamudija Dylan Mulvaney.
Bud Light kaotas konservatiivide boikoti tõttu USA müüduima õlle tiitli (1)
Bud Lighti ja Budweiseri müük langes 3. juunil lõppenud nelja nädala jooksul vastavalt 24,6% ja 9,2% võrreldes aastataguse ajaga, samas kui Modelo Especiali müük kasvas 10,2%, teatas konsultatsioonifirma Bump Williams, kes kasutab Nielseni andmeid.
Constellation Brandsi alla kuuluv Modelo Especial tõusis tol perioodil ka Ameerika Ühendriikide enimmüüdud õllebrändiks 8,4%-lise osakaaluga kogu õlle müügist jaemüügipoodides. Bud Light langes ühtlasi teisele kohale 7,3% osakaaluga.
Mitmed alkoholitarbijad USAs lõpetasid Bud Lighti ostmise pärast seda, kui transsooline suunamudija Dylan Mulvaney näitas oma isikupärastatud õllepurki.
Sellega seoses väljendasid mitmed konservatiivsed arvamusliidrid, poliitikud ja kuulsused teravat kriitikat. Näiteks muusik Kid Rock, NFL-mängija Trae Waynes ja modell Bri Teresi on kõik jaganud sotsiaalmeedias videoid, kus nad tulistavad Bud Lighti õllepurke.
Boikott põhjustas Bud Lighti emaettevõtte Anheuser-Busch InBevi aktsiate hinnalanguse ja firma saatis kaks juhti sundpuhkusele.
AB InBevi Põhja-Ameerika äritegevuse juht Brendan Whitworth ütles 14. aprilli avalduses: «Me ei kavatsenud kunagi osaleda arutelus, mis lõhestab inimesi. Meie eesmärk on tuua inimesed õllega kokku.»
Mais ütles ka AB InBevi tegevjuht Michel Doukeris, et on veel liiga vara, et saada täielikku ülevaadet tagasilöögi mõjust.
«Me peame täpsustama asjaolusid, et tegemist oli ühe purgi, ühe mõjutaja, ühe postituse ja mitte kampaaniaga,» lisas Doukeris.