Regionaalminister Madis Kallase sõnul tasub kaaluda bussiettevõtte Lux Express ettepanekut, mille kohaselt võiks saarte ja mandri lõimimise ning ühistranspordi eeliskasutamise soodustamiseks liinibusside ja liinibussidega reisijate parvlaevaga üleveo eest raha küsimise lõpetada.
Madis Kallas: bussireisija praamipiletist vabastamist tasub kaaluda
«Teema on kindlasti väärt kaalumist, kuid kiireid otsuseid teha ei saa. Esmalt peame üle vaatama, milline on selle ettepaneku mõju eelarvele ja surve sõidukite piletihinnale,» ütles Kallas BNS-ile.
Samas on tema sõnul mõttekohaks, kas tasuta peaks olema liinibussiga ülevedu kõigile ehk samadel põhimõtetel nii saarte püsielanikele kui ka turistidele. «Lux Expressi ettepanekut saarlasena ma kindlasti toetaks, kuid ministrina vajan veel täiendavat ülevaadet,» lausus Kallas.
Transpordiamet ei ole Lux Expressi ettepanekut analüüsinud. «Parvlaevaliinide piletiliikide ja hindade muutmise ja sellega kaasnevate mõjude analüüsi tegemine on plaanis,» ütles BNS-ile transpordiameti pressiesindaja Erki Varma.
Lux Express leiab, et riik võiks saarte ja mandri lõimimise ja ühistranspordi eeliskasutamise soodustamiseks liinibusside ja liinibussidega reisijate praamiga üleveo eest raha küsimise täielikult lõpetada. «Kuna Tallinn-Kuressaare bussiliikluses valitseb tihe konkurents ja liine opereerib kokku viis ettevõtet, siis tooks bussireisijate vabastamine parvlaevadega üleveo maksumusest kaasa bussipileti hindade languse ja ühtlasi aitaks see säilitada talvisel madalhooajal tihedamaid bussigraafikuid Tallinn-Kuressaare liinil,» sõnas BNS-ile Lux Express Eesti ärijuht Ingmar Roos.
«Praegune süsteem ei ole meie hinnangul saarlaste ja hiidlaste suhtes õiglane ega aita kaasa ühistranspordi kasutamise kasvatamisele. Süsteem on meie kui bussiettevõtte vaates seda totram, et riigi poolt korraldatavas Tallinn-Kuressaare lennuliikluses maksis riik juba 2021. aastal iga lennureisija kohta dotatsiooni 118 eurot ja kogusummas 3,3 miljonit eurot,» rääkis Roos.