Number teada: täpselt nii palju kulutab Eesti inimene päevas eluspüsimisele (1)

BNS
Copy
Leib ja sai.
Leib ja sai. Foto: Kristina Herodes

Värske uuring näitab, kui palju kulub Eesti inimesel raha ühe päeva kohta.
 

Citadele panga tellitud küsitluses ütles 10 protsenti vastanud Eesti inimestest, et üritavad jääda kulutuste juurde kuni 10 eurot päevas, kõige rohkem, 18 protsenti, on aga neid inimesi, kes sihivad päevase eelarve vahemikku 11–30 eurot.

Järgnevad 15 protsendiga 21–30eurose eelarvega eestimaalased, teatas pank. Sealt edasi kukub juba inimeste osakaal oluliselt. 31–40eurost eelarvet üritab järgida 7 protsenti inimestest, 41–50eurost eelarvet 6 protsenti, 51–100eurost eelarvet 2 protsenti ning 101–200-eurost eelarvet 1 protsent vastanutest. Samas märkis kokku 6 protsenti, et nemad ei näe üldse tarvidust oma päevast eelarvet piirata.

«Vastajatest kokku 22 protsenti ütles, et nemad ei ole oma päevast eelarvet määratlenud ning 13 protsenti nentis, et ei oska üldse vastata. See tähendab, et üle kolmandiku ehk 35 protsenti Eesti inimestest ei ole oma päevase või üleüldise eelarve peale ilmselt eriti palju mõelnud,» nentis Citadele jaepanganduse juht Marina Hakiainen.

Uuringust selgus ka, et oma eelarvest omavad täpsemat ülevaadet pigem vanemad inimesed ning nooremad ei ole endale eelarvet määranud või ei tea seda. Kui 18–29-aastaste seas ei ole eelarvet määranud või ei tea seda kokku 37 protsenti, siis 60–74-aastaste seas on selliseid 31 protsenti.

Hakiainen selgitas, et mõneti on see muidugi loogiline, sest tihti on pensionäridel piiratum eelarve ja nad peavad sellega arvestama. «Samas ütleb teine väga oluline rahatarkuse ja investeerimise tees, et mida varem alustada, seda parem. Seega oleks igati kasulik, kui ka nooremad täpsemalt oma eelarveid arvestaks, et juba varakult näiteks võimalusel hakata raha kõrvale panema,» märkis Hakiainen.

Citadele panga tellitud ja uuringufirma Norstat Baltikumi-ülene küsitlus viidi läbi mais. Igas riigis küsitleti 1000 inimest vanusevahemikus 18–74.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles