Rootsi voogedastusettevõtte Viaplay Groupi aktsia langes esmaspäeval üle 60 protsendi ja saavutas oma ajaloo madalaima taseme. Selle taga on hoiatus ärikeskkonna nõrgenemise eest, kuna kasvavad elukalliduse kulud kahjustavad nõudlust. Samuti teatas ettevõte, et vahetab välja oma tegevjuhi.
Kalli hinna poolest kuulus Viaplay on tõsises hädas
Viaplay kontsern, mis konkureerib Netflixi ja Walt Disneyle kuuluva Disney+ga, langetas oma lühiajalise orgaanilise müügikasvu prognoosi 2023. aastaks 16–17,5 protsendini, võrreldes eelnevalt prognoositud 24–26 protsendiga, vahendab Reuters.
Samas teatas ettevõte, et tühistab pikemaajalised finantsprognoosid ja loodab esitada ajakohastatud keskmise tähtajaga väljavaateid 20. juulil, kui avaldab teise kvartali tulemused.
Viaplay teatas samuti, et kulude kärpimine võtab plaanitust kauem aega ja prognoosis teises kvartalis 250–300 miljoni Rootsi krooni (21,5–25,8 miljoni euro) suurust tegevuskahjumit.
Viaplay eelmise emaettevõtte, mängu- ja espordikontserni MTG endine tegevjuht Jorgen Madsen Lindemann asub Viaplayd kohe juhtima, asendades Anders Jenseni, teatas ettevõte oma avalduses.
Viaplay aktsia kukkus esmaspäeva õhtuks Stockholmi börsil 62,69 protsenti, 84,10 Rootsi kroonile, kuigi reede lõpus oli hinnaks 225 krooni.
Järsud ja pidevad hinnatõusud
33 turul tegutsev Viaplay oli seadnud eesmärgiks kiiresti kasvada meelelahutusliku toodangu ja esmaklassiliste spordiõiguste kombinatsiooni abil.
Viaplay on ka Eestis tuttav tegija. Ta näitab Eestis näiteks Vormel-1 ning jalgpalli poole pealt Inglismaa Premier League'i, Meistrite liigat ja Eesti koondise mänge.
Viaplay on teeninud suurt kriitikat nii spordifännide kui ka Põhjamaade draamade armastajate poolt, kes on nende pakettide kõrget hinda ja hinnatõuse pidevalt kritiseerinud.
Näiteks tõstis Viaplay sel aastal Eestis paketi kuuhinda 9,99 eurolt 12,99 eurole. Eriti kalliks on kujunenud Põhjamaade paketid – Soomes kergitati täispaketi hinda tänavu viie euro võrra, 44,99 eurole, Rootsis tuleb Viaplay eest maksta kuus 47, Taanis 60 ja Norras 63 eurot.
Viaplay sõnul on elukalliduse tõusu tõttu vähenenud nõudlus nii Põhjamaades kui ka muudes riikides, vähenenud on tellimuste hulgimüük ning on toimunud järsk ja kiire halvenemine Skandinaavia tele- ja raadioreklaamiturgudel. Samuti on suurenenud valuutakursi vastutuuled.